logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Alkogogle, czyli Bezpieczny Ruch Imprezowy
11.01.2008
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Alkogogle, czyli Bezpieczny Ruch Imprezowy



Zdolność widzenia w różnych stanach upojenia alkoholowego bywa… różna. Pokazują to dobitnie specjalne alkogogle. Od 30 listopada do 16 grudnia w wybranych pubach oraz nocnych klubach w Warszawie przeprowadzono szereg działań w ramach akcji Prowadzący – Niepijący. Głównym organizatorem akcji był Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Celem akcji było zniechęcenie młodych ludzi w wieku 18 – 30 lat do prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu. Akcja została przede wszystkim oparta na bezpośrednich działaniach skierowanych do tej grupy gości lokali.

Pożądanym działaniem, do którego zachęcali organizatorzy akcji, było wybieranie spośród grona bawiących się znajomych jednej trzeźwej osoby, która danego wieczoru odpowiada za bezpieczny powrót do domu reszty osób (tzw. DRIwera). Akcja promowała także inne bezpieczne, alternatywne możliwości bezpiecznego powrotu do domu: wzięcie taksówki czy też powrót nocnym autobusem.

Atrakcją akcji na pewno było wykorzystanie alkogogli – specjalnych „okularów", które symulowały różne stany upojenia alkoholowego. Założenie ich powodowało znaczne utrudnienie w wykonaniu nawet najprostszych czynności, co doskonale uświadamiało jakim problemem musi być poprawne prowadzenie samochodu w symulowanym przez nie stanie. W lokalach biorących udział w akcji wykorzystano także materiały BTL oraz „gadające" komunikatory przestrzegające przed prowadzeniem po pijanemu.

Według informacji organizatora, 6 tys. gości warszawskich lokali wzięło bezpośredni udział w akcji, angażując się w działania, spośród których udało się wyznaczyć 952 DRIwerów, którzy danego wieczoru zrezygnowali z picia alkoholu.

Akcję wsparli: Wydział Ruchu Drogowego Policji w Warszawie, Prezydent Miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Urząd Miasta Stołecznego Warszawa.

Pomysł "wyznaczonego kierowcy", tzw. designated drivera narodził się 10 lat temu w Europie Zachodniej.
opr. mateoosz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek