logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  06.04.2011

Albo żabka albo życie



Gumowa żaba siedzi na środku jezdni. Wypadła z samochodu podczas zderzenia. Prowadząca samochód kobieta próbowała podać ją synowi, odwróciła uwagę od jezdni i tak doszło do katastrofy. „Behind the wheel there is no such thing as a small distraction” ("Za kierownicą nie ma czegoś takiego jak mała dekoncentracja") – głosi hasło kampanii.

Spot „Froggy” to jeden z elementów amerykańskiej kampanii pt. „Decide to Drive” ("Zdecyduj się prowadzić"). Towarzyszą mu plakaty, billboardy, strona internetowa, reklamy prasowe, rymowany spot radiowy, zakładki do książek i inne materiały przygotowane dla kierowców. Wszystkie wersje kampanii opowiadają o sytuacjach w których najłatwiej o rozproszenie uwagi kierowcy: pisanie smsów, jedzenie, poprawianie makijażu, zmienianie stacji radiowych. Niepozorny charakter poszczególnych czynności okazuje się zdradliwy dla prowadzących samochód.

Chwilowe rozproszenie uwagi stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych i śmiertelne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Średnio 500.000 osób rocznie odnosi obrażenia w wypadkach drogowych spowodowanych przez zdekoncentrowanego kierowcę. Twórcy kampanii, podkreślają, że kierowca siadając za „kółkiem” zobowiązany jest całkowicie skupić się na prowadzeniu pojazdu, inne czynności muszą zejść na dalszy plan.

Inicjatorami kampanii są: American Academy of Orthopaedic Surgeons (Amerykańska Akademia Chirurgów Ortopedycznych), Orthopaedic Trauma Association (Towarzystwo Ortopedyczno-Traumatologiczne) oraz the Alliance of Automobile Manufacturers (Związek Producentów Samochodów). Kampania uzyskała także wsparcie Kongresu Stanów Zjednoczonych, który ogłosił kwiecień miesiącem walki z dekoncentracją za kierownicą (National Distracted Driving Awareness Month). W ramach kampanii organizowane były konferencje i spotkania uczniów z ortopedami, którzy każdego dnia zmagają się ze obrażeniami powstałymi w wypadkach drogowych.

Całkowity koszt akcji szacowany jest na 18 milionów dolarów.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 13.07.2022

    Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek