Gumowa żaba siedzi na środku jezdni. Wypadła z samochodu podczas zderzenia. Prowadząca samochód kobieta próbowała podać ją synowi, odwróciła uwagę od jezdni i tak doszło do katastrofy. „Behind the wheel there is no such thing as a small distraction” ("Za kierownicą nie ma czegoś takiego jak mała dekoncentracja") – głosi hasło kampanii.
Spot „Froggy” to jeden z elementów amerykańskiej kampanii pt. „Decide to Drive” ("Zdecyduj się prowadzić"). Towarzyszą mu plakaty, billboardy, strona internetowa, reklamy prasowe, rymowany spot radiowy, zakładki do książek i inne materiały przygotowane dla kierowców. Wszystkie wersje kampanii opowiadają o sytuacjach w których najłatwiej o rozproszenie uwagi kierowcy: pisanie smsów, jedzenie, poprawianie makijażu, zmienianie stacji radiowych. Niepozorny charakter poszczególnych czynności okazuje się zdradliwy dla prowadzących samochód.
Chwilowe rozproszenie uwagi stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych i śmiertelne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Średnio 500.000 osób rocznie odnosi obrażenia w wypadkach drogowych spowodowanych przez zdekoncentrowanego kierowcę. Twórcy kampanii, podkreślają, że kierowca siadając za „kółkiem” zobowiązany jest całkowicie skupić się na prowadzeniu pojazdu, inne czynności muszą zejść na dalszy plan.
Inicjatorami kampanii są: American Academy of Orthopaedic Surgeons (Amerykańska Akademia Chirurgów Ortopedycznych), Orthopaedic Trauma Association (Towarzystwo Ortopedyczno-Traumatologiczne) oraz the Alliance of Automobile Manufacturers (Związek Producentów Samochodów). Kampania uzyskała także wsparcie Kongresu Stanów Zjednoczonych, który ogłosił kwiecień miesiącem walki z dekoncentracją za kierownicą (National Distracted Driving Awareness Month). W ramach kampanii organizowane były konferencje i spotkania uczniów z ortopedami, którzy każdego dnia zmagają się ze obrażeniami powstałymi w wypadkach drogowych.
Całkowity koszt akcji szacowany jest na 18 milionów dolarów.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy