Eksperci w dziedzinie zrównoważonego rozwoju apelują o regulacje prawne, które zobligują firmy do regularnego prezentowania swoich działań w kontekście społecznej odpowiedzialności. Akcja organizacji Global Reporting Initiative nosi nazwę „Report or Explain Campaign Forum”, a jej celem jest doprowadzenie do tego by w 2015 roku takie raporty składały wszystkie mniejsze, średnie i duże przedsiębiorstwa w krajach OECD.
– Naszą akcją chcemy przekonać jeszcze więcej firm do składania raportów dotyczących jej działań z zakresu odpowiedzialności społecznej – mówi Teresa Fogelberg z GRI na łamach dziennika Financial Times. – Jeśli natomiast dane przedsiębiorstwo nie będzie chciało publicznie prezentować takich informacji, ale wyjaśni opinii publicznej dlaczego tego nie robi, każdy będzie mógł samodzielnie zdecydować czy chce mieć z tą firma do czynienia czy też nie.
GRI jest organizacją dostarczającą firmom wytycznych oraz odpowiednich narzędzi ułatwiających tworzenie raportów w kwestiach pozaekonomicznych ale związanych z funkcjonowaniem firmy.
Chodzi tu przede wszystkim o dziedziny takie jak ekologia, wpływ firmy na społeczność lokalną, prawa pracowników, prawa człowieka.
Do składania raportów zobowiązane przepisami są firmy będące własnąścią państwa w Szwecji, Norwegii, Danii, a od 2008 roku także w Chinach.
Akcja „Report or Explain Campaign Forum” nagłaśniana jest głównie w internecie.
W tej chwili około 4000 firm na całym świecie raportuje na temat swoich działań CSR według wytycznych GRI.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy