────── 20.02.2008
Al Tytoniada
Ryzykowna reklama porównująca śmiertelne żniwo ataków terrorystycznych i palenia papierosów prowadzona była w Nowej Zelandii przez organizację Action on Smoking and Health. Według jej ustaleń palenie tytoniu zabija rocznie 5.000 Nowozelandczyków, ale hasło akcji przedstawia wyniki globalne – ilość ofiar śmiertelnych w wyniku ataków terrorystycznych, od 2001 roku, wynosiła 11.377 osób, a w wyniku zażywania nikotyny – 30.000.000. W tle widać dwa wielkie palące się papierosy na kształt zaatakowanych wież World Trade Center 11 września 2001 roku.
Organizatorzy przekonywali, że palenie papierosów to zabójstwo – tytoń zabija masowo, skutecznie i ma szersze pole rażenia niż terroryści.
K.Szmigielska
Nazwa kampanii:
Deaths
Czas:
2008.2.15 - 2008.3.15
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
Action on Smoking and Health
Media:
Prasa, billboardy
Wykonawca:
DDB New Zealand
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Terrorism-related deaths since 2001: 11,377. Tobacco-related deaths since 2001: 30,000,000.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
11.04.2024
Bo będzie bolało!