Al Tytoniada
Ryzykowna reklama porównująca śmiertelne żniwo ataków terrorystycznych i palenia papierosów prowadzona była w Nowej Zelandii przez organizację Action on Smoking and Health. Według jej ustaleń palenie tytoniu zabija rocznie 5.000 Nowozelandczyków, ale hasło akcji przedstawia wyniki globalne – ilość ofiar śmiertelnych w wyniku ataków terrorystycznych, od 2001 roku, wynosiła 11.377 osób, a w wyniku zażywania nikotyny – 30.000.000. W tle widać dwa wielkie palące się papierosy na kształt zaatakowanych wież World Trade Center 11 września 2001 roku.
Organizatorzy przekonywali, że palenie papierosów to zabójstwo – tytoń zabija masowo, skutecznie i ma szersze pole rażenia niż terroryści.
K.Szmigielska
Nazwa kampanii:
Deaths
Czas:
2008.2.15 - 2008.3.15
Nadawca:
Action on Smoking and Health
Media:
Prasa, billboardy
Wykonawca:
DDB New Zealand
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Terrorism-related deaths since 2001: 11,377. Tobacco-related deaths since 2001: 30,000,000.
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem