logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Aktywne życie wbrew zapaleniom
21.05.2015
Tematy: Wydarzenia

Aktywne życie wbrew zapaleniom



19 maja obchodzony jest Światowy Dzień Nieswoistych Zapaleń Jelita (NZJ). Są to schorzenia, które ze względu na swój przebieg utrudniają codzienne funkcjonowanie, a czasami pozbawiają osoby chore szansy na kontynuację nauki, realizację zawodowych aspiracji, życiowych pasji czy zwyczajne życie. Obchody Światowego Dnia NZJ to moment, aby zwrócić uwagę społeczeństwa na to, z jakimi trudnościami w życiu codziennym i zawodowym spotykają się osoby chore na wrzodziejące zapalenie jelita grubego czy chorobę Leśniowskiego-Crohna.

Choć w Polsce liczba chorych na NZJ szacowana jest na ok. 50 tys., o tych schorzeniach społeczeństwo wie niewiele. Sami pacjenci nie chcą opowiadać o swoich dolegliwościach, które powszechnie uznawane są za krępujące. Należy pamiętać, że w przypadku NZJ odpowiednia diagnostyka, dobór leczenia oraz ułożenie planu zarządzania chorobą są ważne i mają na celu pomoc osobom chorym w powrocie do normalnego życia. Choroby autoimmunologiczne z obszaru gastroenterologii często dotykają ludzi młodych, a ostatnio coraz częściej także dzieci, zaburzając ich rozwój fizyczny i psychiczny. Pacjenci, zanim poznają prawdziwy powód swych dolegliwości, często odwiedzają lekarzy różnych specjalizacji.

Wstydliwe objawy NZJ powodują, że świadomość społeczna problemu jest znikoma. U pacjentów pogłębia to poczucie wyobcowania i osamotnienia, często prowadzi również do depresji. Z myślą o osobach chorych na autoimmunologiczne choroby zapalne, między innymi z obszaru gastroenterologii, powstał projekt i konkurs o nazwie „Zwyczajnie Aktywni”. Celem obu działań jest wspieranie inicjatyw organizacji pacjentów oraz pomoc osobom chorym w zwiększeniu ich szans na rozpoczęcie lub utrzymanie dotychczasowej aktywności zawodowej. Dzięki tej inicjatywie różne fundacje i stowarzyszeń miały szansę zrealizować projekty dla swoich podopiecznych.W tym roku odbywa się trzecia edycja „Zwyczajnie Aktywnych”.

Jednym z laureatów pierwszej edycji „Zwyczajnie Aktywnych” jest Towarzystwo J-elita, które zostało nagrodzone za projekt „Aktywne życie wbrew aktywnej chorobie”. Towarzystwo jest jedną z największych polskich organizacji, które działają na rzecz pacjentów cierpiących na NZJ. Działania zaplanowane w projekcie „Aktywne życie wbrew aktywnej chorobie” skierowane były przede wszystkim do osób cierpiących na NZJ, które stoją przed wyborem drogi zawodowej lub jej zmiany, ale również do członków ich rodzin. W ramach projektu odbyły się dwa 3-dniowe wyjazdy warsztatowe – pierwszy dla osób młodszych, drugi dla osób powyżej 35 roku życia, w których wzięło udział niemal 70 członków Towarzystwa J-elita. W czasie wyjazdów odbywały się szkolenia i zajęcia warsztatowe, dopasowane do potrzeb uczestników. Spotkania ze specjalistami z dziedziny prawa, zarządzania zasobami ludzkimi czy doradcami zawodowymi miały na celu przekazanie informacji m.in. o prawie pracy i orzekaniu o niepełnosprawności, o tym, jak założyć własną firmę, jak zdobyć fundusze na działalność, a także o możliwościach pracy na odległość. Natomiast zajęcia w formie ćwiczeń, z trenerami i psychologiem miały na celu nie tylko utrwalanie zdobytej wiedzy, ale również budowanie wiary w siebie, która jest istotnym aspektem w radzeniu sobie z przewlekłą chorobą. 








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek