W ramach wspólnej kampanii „Zobacz więcej” firmy Airbus, National Geographic i ONZ rusza światowy konkurs fotograficzny dla dzieci i młodzieży. Zwycięzcy konkursu pojadą w nagrodę do Waszyngtonu i odwiedzą siedzibę National Geographic.
Airbus wspólnie z Towarzystwem National Geographic oraz Konwencją ONZ o Różnorodności Biologicznej (CBD) rozpoczynają ogólnoświatową kampanię komunikacyjną poświęconą bioróżnorodności, zatytułowaną „Zobacz więcej” („See the Bigger Picture”). Trzej partnerzy chcą podnieść świadomość ludzi młodych, rodzin i nauczycieli na całym świecie na temat bioróżnorodności i licznych jej zagrożeń. Inicjatywa ta jest zapowiedzią Międzynarodowego Roku Bioróżnorodności, który przypada na 2010 r.
Częścią kampanii jest konkurs fotograficzny „Zobacz więcej”, który zachęca dzieci i młodzież w wieku od 6 do 16 lat do zilustrowania różnorodności otaczającej ich przyrody, a także do zastanowienia się nad rolą, jaką mają w jej ochronie. Konkurs stwarza młodym ludziom okazję do tego, aby bacznie przyjrzeć się środowisku i różnym formom życia oraz uchwycić na zdjęciu znaczenie różnorodności biologicznej. Prace należy przesyłać do 8 września 2009 r. Więcej informacji o konkursie znajduje się na na stronie www.seethebiggerpicture.org.
Kampania „Zobacz więcej” będzie obecna od czerwca w magazynach National Geographic i National Geographic Kids oraz w kanale telewizyjnym National Geographic. Dzięki zasięgowi kanałów dystrybucyjnych Towarzystwa National Geographic, informacje o kampanii trafią do ponad 190 krajów i potencjalnie do ponad 260 milionów ludzi.
Ginąca bioróżnorodność oraz zmiany klimatyczne są najważniejszymi wyzwaniami dotyczącymi środowiska naturalnego przed którymi stoi współczesny świat. Firma Airbus chce zmierzyć się z problemem 2-procentowego udziału sektora lotniczego w zanieczyszczeniu środowiska naturalnego, spowodowanego działaniami człowieka. Bardziej negatywny wpływ na środowisko mają czynniki spoza branży lotniczej – np. wycinanie lasów ma 17-procentowy udział w emisji gazów cieplarnianych i jest jedną z głównych przyczyn zmian klimatycznych oraz zagrożeń dla bioróżnorodności.
Airbus jest pierwszą firmą lotniczą na świecie, która otrzymała certyfikaty środowiskowe ISO 14001 dla wszystkich swoich zakładów produkcyjnych i całego cyklu życia wszystkich swoich produktów.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!