Ile krajów jest w Afryce? Jeden, dwa, pięć czy pięćdziesiąt cztery? Niestety, bezpośrednie połączenie z mieszkającym tam się zawiesza, nie można zatem wykorzystać koła ratunkowego. Jeden? – z wahaniem odpowiada uczestniczka. Prowadzący jej gratuluje – właśnie wygrała program i zostaje wolontariuszką, która uratuje Afrykę.
Spot "Who wants to be a volunteer?" ("Kto chce zostać wolontariuszem?" – tytuł nawiązuje do nazwy teleturnieju "Who wants to be a millionaire?" "Kto chce zostać milionerem?", emitowanego na licencji w polskiej telewizji pod tytułem "Milionerzy") promuje internetowe głosowanie Rusty Radiator na najlepsze i najgorsze kampanie z zakresu pomocy rozwojowej. Zostaną one nagrodzone odpowiednio Złotym i Zardzewiałym Kaloryferem. Kolejną już edycję konkursu organizuje SAIH, Norwegian Students and Academics International Assistance Fund (Fundusz Pomocy Międzynarodowej Studentów i Naukowców w Norwegii), a promujący go film, tak jak zeszłoroczny "Let’s save Africa – Gone wrong" przedstawia często powtarzane stereotypy na temat Afryki i brak wiedzy na jej temat. Konkurs ma na celu walkę ze stereotypowym przedstawianiem krajów rozwijających się i promocję kreatywności w reklamie społecznej.
Głosować można na stronie www.rustyradiator.com. O tytuł najlepszej reklamy walczą m.in. kampania Save The Children UK "Most shocking second a day video" i norweskiego oddziału SOS Wiosek Dziecięcych "Would you give your jacket to Johannes?". Do Zardzewiałego Kaloryfera nominowano m.in. "The most important 'sexy’ model video ever" przygotowaną dla Save The Children USA oraz "Save the child" organizacji Feed the Child.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
27.11.2023
Cisza aż dudni
-
23.11.2023
DeepSteki