logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > A może powód jest inny
10.06.2013
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

A może powód jest inny



Może… to słowo najczęściej powtarzające się w spotach tej kampanii. Może dziecko nie może się oderwać od zabawki bo bardzo mu się podoba albo naprawdę się na niej skoncentrowało. Może nie patrzy w oczy bo nie słyszy, może rodzice za mało stymulują jego zmysły, a łyżkę z jedzeniem lekceważy, bo nie jest głodne.

Kampania ma na celu uświadomienie rodzicom, jakie symptomy mogą świadczyć o autyzmie. W tych krótkich filmach głównymi bohaterami są małe dzieci i świat widziany z ich perspektywy, dzięki czemu dorośli mogą choć w pewnym stopniu zrozumieć to zjawisko.

Spoty koncentrują się na kilku objawach, najbardziej charakterystycznych dla autyzmu, a więc skupianiu uwagi na jednej rzeczy, powtarzaniu pewnych czynności i braku kontaktu ze światem zewnętrznym.  W jednym spocie dziecko zapamiętale bawi się kółkiem ciężarówki, a rodzice snują domysły: że może odkrywa kółko zabawki, że może to po prostu urok bycia chłopcem, że może jest naprawdę skupiony. Drugi film traktuje o braku kontaktu wzrokowego lub trudności w jego nawiązaniu.

Może lepiej się przekonać, dowiedzieć czegoś więcej o autyzmie i zacząć działać? – przekonuje kampania. Filmy mają na celu uczulić rodziców, by byli uważni i obserwowali zachowania dzieci. Najnowsze badania podają, że na autyzm cierpi niemalże pięciokrotnie więcej chłopców niż dziewczynek, a z każdym rokiem wzrasta liczba diagnoz.

Kornelia Machura








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek