Może… to słowo najczęściej powtarzające się w spotach tej kampanii. Może dziecko nie może się oderwać od zabawki bo bardzo mu się podoba albo naprawdę się na niej skoncentrowało. Może nie patrzy w oczy bo nie słyszy, może rodzice za mało stymulują jego zmysły, a łyżkę z jedzeniem lekceważy, bo nie jest głodne.
Kampania ma na celu uświadomienie rodzicom, jakie symptomy mogą świadczyć o autyzmie. W tych krótkich filmach głównymi bohaterami są małe dzieci i świat widziany z ich perspektywy, dzięki czemu dorośli mogą choć w pewnym stopniu zrozumieć to zjawisko.
Spoty koncentrują się na kilku objawach, najbardziej charakterystycznych dla autyzmu, a więc skupianiu uwagi na jednej rzeczy, powtarzaniu pewnych czynności i braku kontaktu ze światem zewnętrznym. W jednym spocie dziecko zapamiętale bawi się kółkiem ciężarówki, a rodzice snują domysły: że może odkrywa kółko zabawki, że może to po prostu urok bycia chłopcem, że może jest naprawdę skupiony. Drugi film traktuje o braku kontaktu wzrokowego lub trudności w jego nawiązaniu.
Może lepiej się przekonać, dowiedzieć czegoś więcej o autyzmie i zacząć działać? – przekonuje kampania. Filmy mają na celu uczulić rodziców, by byli uważni i obserwowali zachowania dzieci. Najnowsze badania podają, że na autyzm cierpi niemalże pięciokrotnie więcej chłopców niż dziewczynek, a z każdym rokiem wzrasta liczba diagnoz.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu