logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Nowa Zelandia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  19.11.2013

„A mój tatuś świetnie prowadzi na haju…”

Your browser does not support the video tag.


Dzieci parodiują zachowanie swoich ojców za kierownicą i licytują się między sobą, który tato ma ciekawszy styl prowadzenia… gdy jest na haju.

Trójka dzieci z maoryskiej społeczności czeka na przyjazd rodzica, który ma odwieźć jedno z nich do domu. Wywiązuje się między nimi dyskusja o sposobach prowadzenia samochodów przez ich ojców. Akurat pod domem jednego z kolegów stoi zepsute auto, w którym mogą się bawić. Komiczne scenki wywołują salwy śmiechu, jednak nawet najmłodsi zastawiają się, czy jazda pod wpływem narkotyków jest naprawdę bezpieczna – "Drug Driving. Is it really that safe?" ("Jazda po narkotykach. Czy to naprawdę bezpieczne?").

"Blazed" (stan po konsumpcji marihuany) to drugi spot po "Shopkeepers" ("Sprzedawcy") w ramach kampanii Nowozelnadzkiej Agencji Transportu. Zrealizowany został przez Clemenger BBDO Wellington & OMD Wellington. Tym razem głównymi adresatami są kierowcy ze społeczności maoryskiej.

Ostatnie badania przeprowadzone w Nowej Zelandii pokazują, że Maorysi i Maoryski byli w ubiegłym roku o ponad 50% bardziej skłonni do używania marihuany niż reszta populacji Nowej Zelandii. Ponadto tamtejsze statystyki wskazują na marihuanę jako drugą, zaraz po alkoholu, główną przyczynę wpadków śmiertelnych kierowców samochdów i motocykli. Jednak wpływ tego narkotyku na prowadzenie pojazdów nie jest jeszcze dostatecznie przebadany, dlatego trudno ustalić margines bezpieczeństwa przy spożyciu.

W drugiej odsłonie kampanii podobnie jak w pierwszej skupiono się na budowaniu wśród kierowców świadomości, że jazda po paleniu marihuany jest niebezpieczna, ponieważ mają oni wówczas wolniejszy czas reakcji i mają mniejszą zdolność do szybkiego reagowania w nieoczekiwanych sytuacjach. Tym razem scenka rozegrała się wenątrz samochodu, po to by kierowcy mogli sobie wyobrazić siebie za kółkiem i zadać sobie pytanie czy na pewno zdają sobie sprawę z tego, jak niebezpieczne może być ich zachowanie na drodze.

Joanna Ćwiertnia


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Blazed. Drug Driving
Czas:
2013.11.13 - 2013.12.13
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
New Zealand Transport Agency
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Clemenger BBDO Wellington & OMD Wellington
Adresaci:
Kierowcy, zwłaszcza ze społeczości maoryskiej
Hasło kampani:
Drug Driving. Is it really that safe? (Jazda pod wpływem narkotyków. Czy to naprawdę takie bezpieczne?)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek