„Zaproszenie do znajomych” – kampania Saatchi & Saatchi Poland dla PCK
Wirusowa – nomen omen – kampania „Zaproszenie do znajomych” nawiązuje do Facebookowego narzędzia „Friend request”, kiedy to znajomi odnajdują siebie w serwisie i wysyłają do siebie zaproszenie do kontaktu. Spot rozprzestrzenia się po sieci, a jego celem jest przestrzeganie przed niepewnymi znajomościami, a w konsekwencji przed zakażeniem się wirusem HIV od nowo poznanej, nawet bardzo atrakcyjnej, osoby.
Zaproszenie na Facebooku, wysłane przez fikcyjną Alę Skoczewską, już w pierwszych dniach akcji przyjęło ponad 1000 osób. Autorzy kampanii z agencji Saatchi & Saatchi Poland tłumaczą, że przyjęcie osoby do znajomych na portalu społecznościowym jest dopuszczeniem kogoś do swoich prywatnych spraw. Film znajdujący się na profilu Ali miał pokazać internautom, jak mogłoby się skończyć wejście w bliski kontakt z obcą osobą w świecie rzeczywistym.
Po dwóch tygodniach akcji film miał ponad dwa miliony odsłon. W pierwszym miesiącu trwania kampanii liczba wykonywanych testów na obecność HIV wzrosła o 43% w porównaniu z poprzednim rokiem. Kampania zajęła drugie miejsce w plebiscycie czytelników portalu kampaniespołeczne.pl na najlepszą kampanię społeczną 2011.
Pełny opis kampanii znajduje się tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.10.2024
Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania
-
16.12.2019
Powstał pierwszy w Polsce kalkulator dla filantropów
-
04.05.2018
Zaproszenie do udziału w badaniu
-
09.02.2012
„Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”
-
01.10.2010
Niskie płace barierą rozwoju Polski
-
30.08.2010
Kamera na budowie