White Ribbon Campaign (czyli Kampania Białej Wstążki) to globalny ruch mężczyzn i chłopców, działający na rzecz położenia kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt. Zainicjowany w Toronto w Kanadzie, dzisiaj pozostaje aktywny w ponad 60 krajach na całym świecie (więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ).
Najnowsza kampania organizacji jest zabawnym i dającym do myślenia rozrachunkiem ze stereotypami związanymi z płcią. Do projektu zaproszono pięciu mężczyzn w różnym wieku – wśród nich znalazł się m.in. jeden z najpopularniejszych kanadyjskich sportowców, Chris Van Zeyl – a następnie zadano im proste pytanie: dlaczego tylko kobiety dostają w prezencie kwiaty? Stało się to punktem wyjścia do niebanalnej rozmowy na temat równości płci.
Film, stanowiący podstawę kampanii, jest dystrybuowany za pośrednictwem mediów społecznościowych i ma na celu pobudzenie szerszej dyskusji wśród ich użytkowników. Wszystkie działania zainicjowano na początku listopada a ich finał ma przypaść na 25 listopada, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.01.2025
Płonące elektryki — prawda czy mit?
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia