„Wykluczeni” — ruszyła kampania społeczna wspierająca artystów zawodowych
Trzy kobiety, trzy artystki i trzy krótkie opowieści o tym, czego nie widzimy, kiedy obcujemy ze sztuką. O swojej pracy i związanych z nią poświęceniach, opowiadają tancerka baletowa, konserwatorka dzieł sztuki oraz instrumentalistka, specjalizująca się w grze na instrumentach tradycyjnych.
Bohaterkami kampanii społecznej są artystki, które zapraszają do poznania kulis swojej pracy: opowiadają z jakimi problemami muszą się na co dzień zmagać, jakie wyzwania stawiane są przed nimi w kontekście wykonywanego zawodu, ale również o swojej motywacji do podążania dalej ścieżką artystyczną. To historie ukazujące trud młodego macierzyństwa, ciągły ból wywołany kontuzjami i życie z miesiąca na miesiąc.
Wszystkie trzy bohaterki są wykształconymi artystkami, które pomimo przeciwności – niewysokich zarobków, wielu lat przygotowań do wykonywania swojego zawodu czy wyrzeczeń w życiu prywatnym, podążają drogą, którą wybrały. Bez pasji i talentu wykonywanie ich pracy nie byłoby możliwe:
Kampania ma na celu zwiększenie w społeczeństwie świadomości istnienia problemów napotykanych przez polskich artystów oraz przypomnienie, jak różnorodne jest ich środowisko – celebryci są w nim zdecydowaną mniejszością. Krótkie spoty podkreślają również znaczenie sztuki w codziennym życiu każdego człowieka – sztuka jest w nich „smakiem życia”. Filmy można obejrzeć na kanale YouTube Artysta Zawodowy.
Kampania „Wykluczeni” towarzyszy pracom legislacyjnym nad ustawą o artystach zawodowych. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie artystazawodowy.pl.
Źródło informacji: Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Polak na diecie