Chcąc zwrócić uwagę na potężną liczbę zachorowań na czerniaka spowodowaną przez nadmierny kontakt z promieniami słonecznymi, australijska organizacja QIMR Berghofer stworzyła kontrowersyjną kampanię. Pod nazwą Sandcastel Cmentary (piaskowy cmentarz) organizacja przedstawiła wymowną instalację z piasku na plażach w Queensland.
QIMR Berghofer to australijski instytut badań medycznych, zajmujący się poprawą zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi poprzez edukację, opracowanie nowych metod wykrywania, leczenia, strategii zapobiegania chorobom.
Z pomocą agencji organizacja stanęła do walki z czerniakiem oraz zbyt pobłażliwym traktowaniem wpływu nadmiernego korzystania z promieni słonecznych na zdrowie.
Australia has regained the unenviable title of having the world’s highest rates of invasive #melanoma.The study…
Opublikowany przez QIMR Berghofer Medical Research Institute Środa, 6 lutego 2019
Mimo wielu reklam dotyczących bezpieczeństwa na słońcu ponad 1900 Australijczyków rocznie umiera na raka skóry. By zwiększyć świadomość społeczności na temat ryzyka zbyt długiego przebywania na słońcu QIMR Berghofer w oryginalny i wymowny sposób dosadnie przedstawia skutki takiego działania – budując piaskowe cmentarze. Dodatkowym narzędziem kampanii jest nagranie video
Dla jeszcze głębszego doznania i mocniejszego przekazu niektóre z piaskowych nagrobków zostały spersonalizowane i zawierały szczegóły o osobach które zmarły na czerniaka.
Celem inicjatywy było zachęcenie ludzi do skorzystania z narzędzi pomagających w wykrywaniu raka skóry. Organizacja stworzyła niezwykłą instalację by zwrócić uwagę zarówno społeczeństwa jak i mediów na temat szkodliwego działania promieni słonecznych.
Piaskowa instalacja szybko zyskała uwagę mediów i pojawiła się we wszystkich bezpłatnych kanałach informacyjnych i mediach społecznościowych takich jak np. Facebook.
Sandcastle: Cemetery Scene
Opublikowany przez Sandcastle Środa, 18 sierpnia 2010
Dzięki kampanii ponad 175 000 osób udało się zachęcić do szerszego zainteresowania się tematem, odwiedzali oni witrynę jeszcze 258 000 razy aby dowiedzieć się więcej. Organizatorzy zebrali też ponad 100 000 adresów e-mail od osób, które chciały dowiedzieć się więcej na ten temat.
Więcej na temat kampanii można znaleźć na Facebooku oraz oficjalnej stronie organizacj: https://www.facebook.com/QIMRBerghofer/
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu