Fundacja CitizenGO pyta o akceptację niepełnosprawności
Pytaniem „Kim jest dla mnie człowiek?” – organizatorzy społecznej kampanii „Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy.” – podejmują temat akceptacji i niepełnosprawności w Polsce. Fundacja CitizenGO zachęca do refleksji i dyskusji o nasz stosunek do osób słabszych i chorych. Za kreację kampanii odpowiada agencja Telescope.
Z przeprowadzonych przez Fundację CitizenGO Polska badań wynika, iż „26 proc. respondentów sądzi, że państwo powinno bardziej dbać o osoby zdrowe niż niepełnosprawne”, zaś 38 proc. wyraża opinię, że „aborcja płodów z wadami genetycznymi powinna być obowiązkowa” i aż 30 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że „ludzie chorzy na choroby uwarunkowane genetycznie powinni być poddawani obowiązkowej sterylizacji”.
Z cyklu "Mentalność eugeniczna w liczbach":prawie 51% dorosłych mężczyzn w Polsce uważa, że "jeśli wiadomo, że dziecko urodzi się niepełnosprawne, to lepiej zdecydować się na aborcję".
Opublikowany przez CitizenGO Polska Sobota, 23 czerwca 2018
Jak twierdzą zaś sami organizatorzy kampanii „Nie jest możliwe zbudowanie społeczeństwa solidarnego ze słabszymi, chorymi, gorzej sobie radzącymi bez powszechnego, ugruntowanego przekonania, że człowiekiem jest każdy, na każdym etapie życia, dotknięty każdym rodzajem choroby lub niepełnosprawności” .
Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy.
38% dorosłych Polaków zgadza się, lub raczej się zgadza, że aborcja dzieci z wadami genetycznymi powinna być obowiązkowa.Więcej na www.otoczlowiek.org
Opublikowany przez CitizenGO Polska Wtorek, 19 czerwca 2018
„Biblijne słowa Piłata „Ecce Homo..” zyskują dziś szczególną wagę. Zbyt łatwo osądzamy innych, szufladkujemy jako przydatnych lub nie, np. za względu na niepełnosprawność czy chorobę, nie dając szansy na rozwój, nie dając szansy na życie”– wyjaśnia Paweł Woliński, dyrektor CitizenGO Polska
Na powstałej w ramach informacyjnej kampanii „Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy.” stronie internetowej – www.otoczlowiek.org – zaprezentowano szczegółowe wyniki przeprowadzonych badań społecznych, poruszając tym samym problematykę człowieczeństwa.
Opublikowany przez CitizenGO Polska Poniedziałek, 18 czerwca 2018
W ramach kampanii przygotowano również spot TV 30’, spot kinowy oraz radiowy, a także printy do ekspozycji outdoor (billboardy i citylighty) oraz stronę informacyjną kampanii www.otoczlowiek.org.
CitizenGO to idea, która zrodziła się w 2013 roku z doświadczenia oraz przyjaźni osób chętnych do pracy na rzecz społeczeństwa w taki sposób, który pozwala na szanowanie godności człowieka i przestrzeganie związanych z nią praw na każdej płaszczyźnie.
Konieczne jest otwarcie nowych dróg działania obywateli, aby politycy i instytucje byli skłonni naprawdę służyć społeczeństwu. Internet i jego narzędzia są szczególnymi sposobami do osiągnięcia tego celu.
Autorem kreacji kampanii jest agencja Telescope.
Więcej o organizacji CitizenGO tutaj: https://www.citizengo.org/pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie