Organizatorzy olimpiady Zwolnieni z Teorii wystartowali z kampanią “Edukatorzy przyszłości”, która ma pokazać, że innowacyjną edukację można wprowadzić już dziś, bez zmian legislacyjnych czy nakładów finansowych. Partnerem kampanii jest The Coca-Cola Foundation, partnerem medialnym dziennik Rzeczpospolita.
Liczne raporty (m.in. World Economic Forum, Deloitte, EY) jasno wskazują, że największym wyzwaniem rynku pracy jest wykształcenie nowych kompetencji wśród absolwentów studiów wyższych, którzy w przyszłości będą otwarci na pracę w grupie, na nowe kultury, w warunkach stresowych, ciągłe przekwalifikowanie się oraz będą posiadali umiejętności przywódcze.
Opublikowany przez Zwolnieni z Teorii 19 marca 2018
„Rynek pracy w przyszłości będzie wymagał nowych kompetencji od pracowników. System edukacji nie przygotowuje uczniów i studentów do wyzwań jutra. Liczymy na wprowadzenie innowacji do systemu edukacji, które pozwolą polskiej młodzieży przygotować się do rynku pracy, a gospodarce być jedną z najbardziej rozwiniętych w przyszłości – mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych, Coca-Cola Poland Services”
Historie kilkunastu osób – nauczycieli, wykładowców, rodziców, przedsiębiorców, uczniów, którzy postanowili wprowadzić praktyczną edukację w życie „biorąc sprawy w swoje ręce”, pokazują, jak w niestandardowy sposób można kształtować edukację w Polsce i zachęcają do działań.
Opublikowany przez Zwolnieni z Teorii 22 czerwca 2017
– My wiemy jak tego dokonać, bo od 5 lat robimy największą praktyczną olimpiadę w Polsce, której 42 tysięcy uczestników stanowi najlepszy przykład aktywnie działającej młodzieży. Efekty naszej pracy z nimi docenili już amerykańska redakcja Forbes oraz MIT Technology Review za wdrażanie innowacji w edukacji – dodaje Bruszewska. – Zależy nam, aby w perspektywie 10 lat każdy młody człowiek miał na swoim koncie przeprowadzenie własnego projektu społecznego. Marzy nam się Polska pełna młodych wykwalifikowanych pracowników i przedsiębiorców wrażliwych społecznie, tworzących innowacyjne rozwiązania biznesowe, a nie pracujący w centrum usług wspólnych, goniących marzenia o pracy na Zachodzie – podsumowuje.
Strona internetowa kampanii zbiera wskazówki dot. praktycznej edukacji, studia przypadku finalistów, historie bohaterów kampanii o tym, jak dobrze jest być aktywnym społecznie, rekomendacje organizatorów olimpiady dla rodziców, nauczycieli i akademików, jak wprowadzić projekty społeczne do nauczania oraz zachęca do działania nauczycieli, akademików, dyrektorów szkół i edukatorów.
Wśród bohaterów kampanii wskazującej wartość praktycznej edukacji znaleźli się m.in. prof. Krzysztof Klincewicz, kierownik Katedry Zarządzania UW, który wprowadził możliwość realizowania projektów społecznych w ramach zajęć na studiach; Tomasz Rudolf, założyciel The Heart, międzynarodowego centrum łączącego strat upy i korporacje, który podkreśla potrzebę kształcenia umiejętności miękkich; Izabella Dłużeń, trzykrotna finalistka olimpiady Zwolnieni z Teorii, która po raz czwarty robi własny projekt, tym razem zachęcając uczniów podstawówek do działania społecznego.
Organizatorem „Zwolnionych z Teorii” jest Social Wolves. Partnerem strategicznym została The Coca-Cola Foundation. Partnerem merytorycznym jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Patronatu udzieliło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem