Wojna z rakiem trwa! Fundacja zbiera „amunicję”
Leczenie nowotworu w Polsce oznacza wojnę i nieustającą walkę pacjentów onkologicznych. Walkę, na którą chorym zbyt często brakuje pieniędzy i która będą mogli wygrać tylko dzięki wsparciu skutecznej „amunicji”. Chcąc wesprzeć podopiecznych swojej Fundacji, Alivia kontynuuje kampanię „Wojna z rakiem”. Najmocniejszym strzałem jest spot przygotowany pro-bono przez Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Platige Image.
Trwająca wciąż dramatyczna sytuacja chorych na raka w Polsce, sprawiła, że Fundacja postanowiła kontynuować kampanię „Walka z rakiem”, rozpoczętą w 2016r. Utrzymany w estetyce gry komputerowej spot ukazujący bitwę między olbrzymią bestią symbolizującą raka, a waleczną bohaterką, pacjentką onkologiczną nie traci na swej aktualności. Kampania „Wojna z rakiem” została doceniona przez jury Konkursu Kampania Społeczna Roku i otrzymała wyróżnienie w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej
Wojna z rakiem jest nieunikniona – każdy się z nim zetknie osobiście, w najbliższym otoczeniu rodziny lub przyjaciół. Chcąc o tym przypomnieć przedstawiamy kolejną wyjątkową produkcję bazującą na odważnym haśle „Tu i teraz trwa wojna z rakiem. Pół miliona osób walczy w niej o życie. Twój 1% jest wsparciem, którego potrzebują”. Tym samym rozpoczynamy tegoroczną kampanię 1% fundacji Alivia. Aby wesprzeć działania fundacji wystarczy wpisać w PIT numer KRS Alivii: 0000358654.W spocie pokazujemy zapierającą dech w piersiach scenę wojny, w której bardzo ważna jest siła, odwaga i solidarność. Bohaterką filmu stylizowanego na grę komputerową jest w pełni umundurowana młoda kobieta walcząca z olbrzymią bestią – rakiem. Ta symboliczna opowieść to metafora wojny, którą musi stoczyć każdy pacjent onkologiczny. Jego amunicją są pieniądze dające dostęp do innowacyjnych, nierefundowanych przez NFZ leków. Ich koszty mogą sięgać nawet 50 tys. złotych miesięcznie, dlatego tak ważne jest solidarne wsparcie finansowe pacjentów. Można je okazać m.in. przekazując swój 1% dla Fundacji Alivia. http://www.alivia.org.plW realizację kampanii pro-bono zaangażowały się następujące firmy: Saatchi & Saatchi Poland, Interactive Solutions, Studio Dobro, Platige Image, Studio dźwiękowe Juice, Agencja Big Picture.
Opublikowany przez Alivia na 8 lutego 2016
Bohaterce spotu „Wojna z rakiem” w kluczowym momencie kończy się amunicja, Na szczęście dzięki zewnętrznemu wsparciu wojowniczka uzupełnia ją dzięki czemu nie przegrywa walki. W realnym świecie emocje towarzyszące tej wojnie są znacznie większe, a amunicją niezbędną do codziennej wojny pacjenta z nowotworem są pieniądze. To one pozwalają wesprzeć zakup nierefundowanych leków, badań diagnostycznych czy po prostu biletu by dojechać do ośrodka leczniczego. Wydźwięk filmu jest jasny – wojna z rakiem jest bezwzględna, a do walki niezbędne są pieniądze i wsparcie. Co czwartemu z nas przyjdzie zmierzyć się z nowotworem, a wszyscy będziemy mieli z nim do czynienia w otoczeniu najbliższej rodziny czy wśród przyjaciół, dlatego bądźmy gotowi na wojnę z rakiem
„Kampania “Wojna z rakiem” ma na celu przełamanie stereotypu „chorego na raka” poprzez zwrócenie uwagi na bohaterstwo, odwagę i niezłomność pacjentów, którzy zmagają się z chorobą nowotworową i, mimo obciążającego leczenia, nie poddają się – walczą o zdrowie i życie (…) – mówią organizatorzy. „(…)Chcemy pokazać „inną” stronę choroby i życia pacjentów onkologicznych – nie tę wzbudzającą litość i współczucie, lecz tę odważną, która wywołuje podziw i szacunek wobec chorych”
Fundacja Alivia daje chorym konkretne narzędzia do walki z rakiem i podpowiada sposoby ułatwiające dotarcie do informacji. Pomaga im gromadzić środki na nierefundowane przez NFZ leki, badania diagnostyczne, konsultacje medyczne, sprzęt ortopedyczny i środki opatrunkowe. Zbiórkę funduszy umożliwia Program Skarbonka, który Alivia prowadzi dla potrzebujących. Fundacja udostępnia też bezpłatnie serwisy www.Onkomapa.pl i www.Kolejkoskop.pl. Dzięki nim chorzy mogą znaleźć najlepszy ośrodek onkologiczny w okolicy, najwyżej ocenianego lekarza, a także wyszukać najkrótszą kolejkę do bezpłatnych badań diagnostycznych. Publikuje również w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u
Fundacja Onkologiczna Alivia niesie pomoc chorym na raka w Polsce już od 2010 roku.
Jej założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Od tej pory wspólnie wspierają chorych i ich bliskich w trudnych sytuacjach, jak również angażują ludzi zdrowych w działania na rzecz walki z rakiem.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu