W Polsce jest milion uli, które produkują około 15 tys. ton miodu. Nasz kraj to jeden z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem jego spożycia pozostajemy daleko w tyle.
6 lutego rozpoczęła się kampania gospodarczo-edukacyjna "Życie miodem słodzone" promująca miody i produkty pszczelarskie. Koszt jej realizacji to ok. 700 tys. euro.
Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), budżetu krajowego (30%) oraz konsorcjum producentów (20%). Kampania jest realizowana w ramach mechanizmu "Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej". Będzie trwała 2 lata. Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach – w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku.
Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem spożycia pozostajemy daleko w tyle. Z danych Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych wynika, że roczna produkcja miodu w Polsce wynosi ok. 15 tys. ton, a średnie spożycie miodu na osobę wynosi około 0,35 kg. Natomiast przeciętny Europejczyk zjada około 1-1,5 kg miodu rocznie.
Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji – miód jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich. Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny.
Strona kampanii (kompendium wiedzy o miodzie): www.zyciemiodemslodzone.info
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu