Wystarczy aby odbiorca lekko pociągnął za wystający z pocztówki pasek by jego imię zaczęło tętnić krwią. W ten nietypowy sposób brazylijski Państwowy Instytut Hematologii – Hemorio, zachęcał do oddawania krwi.
Kampania realizowana była w lutym zeszłego roku na terenie całego kraju. "Krwawe pocztówki" sprzedawano w kioskach, barach, restauracjach i hotelach. Hasło skierowane do młodych ludzi, zachęcało: "Przekaż życie tym, którzy go potrzebują. Podaruj krew. Twoja pomoc jest tym, czego brakuje".
Pomysł reklamowy angażował odbiorcę przekazu dzięki czemu kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem. Każdy mógł kupić i wysłać znajomemu kartkę z jego imieniem. Odbiorca pocztówki wyciągał z niej pasek oznaczony strzałką zasłaniający napisane czerwoną czcionką imię. Na końcu, na wysuniętym pasku pojawiało się hasło kampanii – "Podaruj krew". Cały proces otwierania nawiązywał do sposobu pobierania krwi – uświadamiał jak łatwo można pomóc potrzebującym.
Państwowy Instytut Hematologii z Rio de Janeiro założony został w 1944 r. Edukuje, przeprowadza badania naukowe, a także jest największym w Brazylii centrum krwi i transfuzji.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu