Odwiedzający muzeum we Frankfurcie doznali szoku widząc nowe "wygłodzone" wersje słynnych na całym świecie obrazów. Twórcy kampanii "Contemporary Beaty Ideals" zrealizowanej dla Niemieckiego Stowarzyszenia Przeciwko Anoreksji i Zaburzeniom Odżywiania się uznali, że dobrym miejscem na pokazywanie przemian zachodzących w kanonach piękna jest muzeum sztuki. Chcąc zwrócić uwagę na współczesny problem anoreksji, agencja Ogilvy & Mather zaprosiła do współpracy młodego malarza Remusa Grecu. Jego zadaniem było skopiowanie trzech portretów kobiet, stworzonych przez uznanych artystów: E. Manet’a, F. Boucher’a i Jean A. D. Ingres’a.
Jedyną różnicą między oryginałem a kopią w każdym obrazie była sylwetka kobiety. Wielcy malarze przedstawiali swoje bohaterki o bujnych, „kobiecych” kształtach, natomiast na kopiach widnieją wychudzone, anorektyczne sylwetki.
Obrazy Remusa Grecu zostały umieszczone pomiędzy oryginałami i innymi dziełami w Städel Museum we Frankfurcie. Wystawa na zwiedzających zrobiła ogromne wrażenie. Wielu z nich było zszokowanych – zamiast spodziewanego piękna tym razem mieli okazję „zmierzyć się” ze współczesnym, kreowanym przez media, ideałem kobiety.
Skala problemu zaburzeń odżywiania, w tym anoreksji i bulimii, jest dziś ogromna. Badanie wskazują, że co trzecia dziewczyna cierpi na któreś z powyższych zaburzeń.
O kampanii pisały lokalne gazety, a strona internetowa ANAD odnotowała o 16% wzrost liczby odwiedzających. Na konto organizacji zaczęły napływać wysokie dotacje. Kampania zdobyła Brązowego Lwa na Festiwalu w Cannes w 2009 r. oraz Złoto w konkursie Eurobest 2009 w kategorii 'Direct Marketing’.
K.Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu