Dwie strony w gazecie, dwie identyczne grafiki umieszczone obok siebie. Taka sama jest również treść napisu utworzonego z tytoniowego dymu: „Since secondhand smoking affects the person next to you, we made the other ad for the person next to you” („Ponieważ bierne palenie dotyka osobę obok ciebie, zrobiliśmy kolejną reklamę dla niej”). W rzeczywistości jednak kampania adresowana jest głównie do nałogowych palaczy.
Naukowcy odnotowują wiele przypadków zachorowań na choroby odtytoniowe wśród osób, które nigdy nie paliły tytoniu. Wdychanie dymu tytoniowego jest równie niebezpieczne jak samo palenie i niesie za sobą takie same skutki zdrowotne, co czynne palenie papierosów. Bierni palacze wdychają więcej szkodliwych substancji oraz substancji kancerogennych, m.in. nikotyny, tlenku węgla, amoniaku, smoły i benzenu.
Organizacja ADESF (Association for Smoker Awareness) w swojej kampanii zwraca uwagę na to, że wolność jednostki kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Granica wolności palacza kończy się w miejscu, w którym narusza on prawo do zdrowia niepalącej osoby z otoczenia.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu