A jeśli przyjaciel z Facebooka potrzebowałby krwi?
Prywatne informacje z Facebooka wykorzystuje kampania promująca krwiodawstwo. Nadawcą tej niezwykłej kampanii jest Instytut Hematologii w Bahia, jednej z 26 prowincji w Brazylii. Z badań Instytutu wynika, że Brazylijczycy oddają krew przede wszystkim z myślą o swoich najbliższych – rodzinie i przyjaciołach. Tymczasem banki krwi w całym kraju mają poważne problemy z zaopatrzeniem. Kreatywni brazylijskiej agencji Propeg wpadli na pomysł jak zachęcić obywateli do oddawani krwi. Głównym narzędziem przygotowanej przez nich kampanii był banner zintegrowany ze specjalną aplikacją na Facebooku. Po kliknięciu w banner, aplikacja wybierała jednego z facebookowych znajomych odbiorcy, formułując zaczepne pytanie, na które trudno byłoby odpowiedzieć przecząco: „Jeśli (imię i nazwisko znajomego z Fb) potrzebowałby krwi, czy byś ją oddał?“.
Dalsze hasło wyjaśniało: „To donate you don’t need to know. Look for a blood bank in your city and donate.“ (Aby oddać krew nie potrzebujesz wiedzieć. Poszukaj banku krwi w swoim mieście i oddaj krew).
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu