Taksówkarze w Ekwadorze są w śmiertelnym zagrożeniu. Ich skóra jest narażona na niebezpieczne oddziaływanie czynników zewnętrznych – przede wszystkim słońca.
Zwrócić uwagę na ten problem starał się Tck tck tck – międzynarodowy sojusz organizacji zainteresowanych działaniem na rzecz środowiska. Akcję ambientową przygotowała na ich zlecenie agencja SmartPack. Kierowcy taksówek jeździli ze specjalnie przygotowanymi rękawami imitującymi blizny i ślady po ciężkich poparzeniach. Na boku samochodów umieszczono hasło kampanii wyjaśniające ten niepokojący dla innych użytkowników dróg widok – "The sun is killing me" ("Słońce mnie zabija").
To dość przerysowany przykład konsekwencji globalnego ocieplenia. Jednak być może trafiający do wyobraźni przeciętnego "ignoranta" klimatycznego.
Kampania była jednym z wielu elementów ogólnoświatowego ruchu na rzecz uświadamiania zagrożeń wynikających z zachodzących zmian klimatycznych i jednocześnie próbą wywarcia wpływu na decyzje, jakie miały zapaść na szczycie klimatycznym w Kopenhadze.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu