Od legendy o drwalu do nowoczesnych rozwiązań
Źle się dzieje w Minnesocie. Mieszkańcy stanu żyją legendami, sławą i historią tego miejsca nieświadomi kryzysu pogrążającego region: spośród 854 miejscowości już 100 jest dotkniętych kryzysem finansowym, a reszcie coraz mniej brakuje do tego stanu. Z każdym dniem kryzys rośnie, a miasta stają wobec wyboru dotyczącego odpowiedniego rozdziału środków na różne istotne sprawy publiczne, jak policja, czysta woda, straż pożarna, biblioteki, parki, biblioteki, utrzymanie dróg i ulic. Narrator filmu adresowanego do mieszkańców podkreśla, że nie jest ważne, gdzie się mieszka albo czym się zajmuje, ponieważ problem dotyka wszystkich. Dlatego potrzeba "połączyć pomysły, opinie i zdrowy rozsądek".
League of Minnesota Cities zorganizowała kampanię, która miała na celu poinformowanie mieszkańców na temat rosnącego kryzysu, który objawił się w spadku dochodów, deficycie w budżecie i ograniczeniu lokalnych usług publicznych.
Kampania prowadzona była pod hasłem „Outside the Ox”. Zwrot „thinking outside the box” oznacza myślenie nieszablonowe, wyjście poza schematy, a „Outside the ox” to nawiązanie do legendy związanej ze stanem Minnesota, opowiadającej o drwalu-gigancie Paulu Bunyan, któremu towarzyszył ogromny błękitny wół (ang. ox). Intencją autorów projektu jest zmiana sposobu myślenia obywateli – odejście od skupiania się na tradycji i historii, na rzecz nowych, przyszłościowych rozwiązań.
Autorzy podkreślają, że znalezienie lepszych rozwiązań i nowych funduszy jest uzależnione od zgromadzenia i połączenia pomysłów, opinii i zdrowego rozsądku jak największej liczby mieszkańców. Dlatego zachęcają do podzielenia się z innymi linkiem do filmu, a przede wszystkich do przedstawiania swoich opinii na blogu Outside the Ox.
Kampania dotyka przede wszystkim problemu mniejszych nakładów na usługi publiczne. Autorzy zachęcają do zastanowienia się nad tym, co dla każdego mieszkańca znaczą usługi miejskie, z jakich korzystają, z czym wiązałoby się ich ograniczenie i usunięcie oraz w jaki sposób można je finansować. Celem jest – mówiąc słowami jednego z internautów – zachowanie życia na odpowiednim poziomie przy mniejszym nakładzie finansowym.
A. Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem