Chińczycy plują, choć to zakazane. Od wielu lat zwolennicy dobrych manier i higienicznego trybu życia toczą w Chinach walkę z tym nieprzyjemnym zwyczajem. Zrealizowane dotąd kampanie uświadomiły mieszkańcom kraju istnienie zarazków w flegmie. Twórcy szanghajskiej kampanii poszli w tym uświadamianiu o krok dalej – chcieli pokazać jak poważne dla zdrowia innych konsekwencje może mieć jedno niewinne splunięcie. Zasięg zawartych w flegmie bakterii sięga nawet 70 metrów, a ich rozprzestrzenianie determinowane jest siłą wiatru, który w położonym nad morzem Szanghaju, bywa bardzo silny.
Na zlecenie Biura Promocji Zdrowia z Szanghaju, 51 artystów – grafficiarzy, grafików i studentów sztuk pięknych, wynajętych przez agencję Ogilvy & Mather, przygotowało zaskakującą kampanię nagrodzoną potem Złotym Lwem na Festiwalu w Cannes (w 2011 roku).
Artyści narysowali zarazki, które rozlewają się po ziemi tworząc gigantyczny fraktal, na środku którego znajduje się czerwona strzałka z informacją: Jedno splunięcie sprawia, że zarazki rozprzestrzeniają się nawet na odległość 70 metrów. Ci agenci chorób zakaźnych roznoszą się drogą kropelkową. Dla dobra innych nie pluj w miejscach publicznych.
Głównymi odbiorcami kampanii mieli być przede wszystkim tymczasowo przebywający w Szanghaju migranci. Gigantyczne kreacje wykonywano węglem drzewnym na placach położonych nieopodal dzielnic zamieszkiwanych przez migrantów. Kampania była szeroko promowana zarówno w telewizji, gazetach jak i w internecie, zyskując uznanie odbiorców w całym kraju.
Natalia Ożegalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu