Klientów centrum handlowego gonił zdalnie sterowany wózek inwalidzki. Twórcy akcji, zauważywszy nieskuteczność przekazu informacji w formie ulotek, postanowili zastosować inny sposób. Zwizualizowali konsekwencje problemu, o którym chcieli poinformować społeczeństwo. Symbol niepełnosprawności miał uświadomić odbiorcom kampanii ryzyko, z jakim wiąże się rozwój osteoporozy. Film przedstawiający reakcję przechodniów informuje, że co 20 sekund ktoś łamie sobie kość w wyniku tego schorzenia, a miliony ludzi ignorują zagrożenie. Cała kampania ma zachęcać do wykonania badań pod kątem występowania osteoporozy. Nakłania do tego hasło: "Stand up against osteoporosis, before you can’t" ("Stań przeciwko osteoporozie, dopóki jeszcze możesz").
"Beware the chair" ("Strzeż się wózka") jest kampanią zrealizowana w ramach działalności nowojorskiego szpitala Crouse Hospital. Na stornie bewarethechair.com. można znaleźć liczne dane dotyczące skali problemu rozwoju osteoporozy, szczególnie u starszych kobiet. Organizacja informuje, że 54 miliony Amerykanów i 200 milinów ludzi na świecie ma osteoporozę. Wielu z nich nie wie, o swojej chorobie dopóki nie złamie kości. 50 % osób, które złamią kość biodrową, już nigdy nie jest w stanie chodzić o własnych siłach, a 25 % kobiet w ciągu jednego roku po złamaniu biodra umiera.
Sandra Sych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu