Użycie każdej kolejnej zapałki zniechęca palacza do odpalenia następnego papierosa. W jaki sposób?
O zagrożeniach wynikających z palenia papierosów mówi się wiele, jednakże nie tak wiele z tego trafia do palaczy, szczególnie tych w młodym wieku. Agencja Publicis Visage z Kijowa wzięła pod uwagę to, że dzisiaj młodzi ludzie potrzebują tego, aby komunikaty do nich wysyłane były jak najbardziej obrazowe, gdyż wtedy najlepiej są one przez nich odbierane i rozumiane.
Kampania "Matches that help to quit smoking" ("Zapałki, które pomagają rzucić palenie") przez nich stworzona opiera się na pomyśle na nietypowe opakowania zapałek, które otrzymują klienci kawiarni, barów oraz innych miejsc publicznych, gdy proszą o ogień. Na zewnątrz pudełka umieszono schemat płuc. Powierzchnia pokryta siarką znajduje się właśnie na płucach, przez co przy odpalaniu każdej zapałki narząd zostaje w jakiś sposób zniszczony. Poniżej umieszczono napis "Teraz widzisz". By trafić do szerszej grupy osób, ten sam projekt został przeniesiony na plakaty, które zostały rozwieszone w różnych miejscach w mieście.
Wiadomość wysyłana przez kampanię jest jasna oraz bardzo obrazowa. Ma ona trafić przede wszystkim do palaczy w młodym wieku oraz ukazać im, że każdy wypalony papieros pozostawia nieodwracalny ślad w ich płucach. W spocie przedstawiającym ideę kampanii podano informację, że choć młode osoby zdają sobie sprawę z zagrożeń wynikających z palenia, to nie postrzegają tego jako problemu, który wpływa aktualnie na ich zdrowie lub życie i nie pojawi się w najbliższym czasie. Kampania ma na celu uświadomienie, że jest zupełnie odwrotnie, a każdy papieros negatywnie wpływa na organizm.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu