Trudny do przeoczenia, pokaźnych rozmiarów czerwony sznur towarzyszy kobietom na zakupach, przy sprzątaniu, praniu, podczas spaceru. Na plakatach kampanii wspólnie trzymają go w rękach.
13 stycznia po raz siódmy wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna "Piękna bo Zdrowa", zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Jej celem jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. Tegoroczna akcja ma zachęcić kobiety do regularnych badań i podkreślić, że troska o zdrowie powinna iść w parze z dbaniem o urodę. W kampanię zaangażowały się polskie aktorki, Sylwia Gliwa, Barbara Kurdej – Szatan, Joanna Moro, oraz Małgorzata Pieczyńska, a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Gościnnie w sesji zdjęciowej organizowanej w ramach kampanii wziął udział ginekolog prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki Kierownik Katedry i Kliniki położnictwa i ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem chorób ginekologicznych kobiet i rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych. Dlatego w tym roku w kampanii obecny jest również lekarz ginekolog, który w sposób symboliczny wskazuje na opisany problem.
Stosunkowo łatwym do zdiagnozowania nowotworem jest rak szyjki macicy – rozwija się relatywnie powoli, a jego umiejscowienie pozwala, w przeciwieństwie do innych nowotworów narządów rodnych, takich jak np. rak jajnika, na zastosowanie skutecznych metod diagnostycznych, jak cytologia. Kolejnym badaniem profilaktycznym jest test na obecność DNA wirusa HPV. Wirus HPV, to inaczej wirus brodawczaka ludzkiego. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu mógł być jego nosicielem. Do zakażenia może dojść podczas stosunku seksualnego, ale również przez skórny kontakt narządów płciowych partnerów.
Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości powstała w 2007 roku z inicjatywy Idy Karpińskiej, która 10 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Organizacja prowadzi akcje edukacyjne i kampanie społeczne, mające na celu zwiększanie świadomości społecznej kobiet dotyczącej chorób ginekologicznych. Zachęca kobiety do zostania ambasadorkami kampanii przez przypominanie innym kobietom o profilaktyce ginekologicznej. Gadżetem kampanii jest kwiatowa bransoletka, którą można zamówić na stronie www.kwiatkobiecosci.pl.
W ramach siódmej edycji kampanii przekazanych zostanie 4000 kuponów na badanie cytologiczne oraz 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne i USG piersi, które można będzie zrealizować w placówkach Centrum Medycznego Polmed. Kupony będą zamieszczone w lutowych wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: "Olivia" i "Tina" oraz w marcowych numerach magazynów "Świat Kobiety" i "Naj".
Na potrzeby siódmej odsłony kampanii przygotowany został spot przy współpracy z Film Wagon, który będzie emitowany we wszystkich kinach sieci Multikino na plazmach oraz infotixach przy kasach oraz przed seansami filmowymi w ramach cyklu spotkań dla kobiet "Kino na Obcasach", na nośnikach wizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów Tesco, na nośnikach reklamowych w przychodniach na nośnikach wizualnych HealthTV w placówkach medycznych Euro Medic, Scanmed, Swissmed, CenterMed, Polmed w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w klubach fitness w całym kraju, na nośnikach wizualnych BIGFORMAT.tv na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na innych nośnikach usytuowanych w Warszawie oraz Kaliszu. Plakaty kampanii pojawią się w aptekach ZIKO na terenie całej Polski, na nośnikach przy kasach w sieci sklepów Deichmann, na ekranach zamieszczonych na drukarkach w uczelniach w 10 miastach we Polsce: Wrocław, Warszawa, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin, Opole, Częstochowa, Gliwice, Gdańsk. Czerwoną linę przygotowała firma ELEGANT. O materiały graficzne kampanii zadbali Ida Nowosielska – Deerlogo oraz Szymon Tomiło.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu