Przez cały luty w Gujanie, Gwadelupie i Martynice trwała teledyskowa, hip-hopowa kampania przeciw AIDS i dyskryminacji osób seropozytywnych. Podczas odbywającego się tam karnawału na kanałach lokalnych telewizji emitowano klip pt. "Nou pli fo" (skrót od "Ensemble, nous sommes plus forts", Razem jesteśmy silniejsi) stworzony specjalnie na ten cel.
Kampania wykorzystuje ważny symbol społeczności Antyli-Gujany – konchę morską. Słowa piosenki opowiadają o dyskryminacji, niesprawiedliwości i upokorzeniach, jakich w historii doznali mieszkańcy Antyli; przypominają o wolności, która została wywalczona dzięki solidarności i wspólnocie. Podkreślając, że człowiek jest silniejszy w solidarnej społeczności, piosenka zachęca wszystkich, aby nie dyskryminowali osób chorych na AIDS. Kampania dąży do wzbudzenia solidarności z osobami seropozytywnymi.
W teledysku wystepują znani muzycy: Jacob Desyarieux, Dédé Saint-Prix i Prof. A.
Na stronie kampanii www.nouplifo.fr można zarówno obejrzeć teledysk, jak i ściągnąć dzwonek na komórkę, a w trakcie wydarzeń karnawałowych sprzedawano koszulki oraz płyty „Nou pli fo”. Poza teledyskiem nośnikami kampanii były plakaty i ogłoszenia prasowe oraz spot reklamowy.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu