Dzisiaj ruszyła kampania outdoorowa promująca ekojazdę. Od 1 czerwca billboardy w całym kraju zapraszają kierowców do zapoznania się z tajnikami ekologicznego prowadzenia pojazdów. Organizatorem przedsięwzięcia jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa.
Plakat eksponowany na tablicach wybrany został w otwartym konkursie. Zwyciężyła praca Pauliny Kosmy. Plakat obrazowo przedstawia oddziaływanie samochodów na środowisko. Zielone, pasiaste tło „zanieczyszczają” spaliny emitowane przez odznaczony białym konturem pojazd. Pozornie monotonny obraz skłania do uważnego przyjrzenia się i wychwycenia trudno dostrzegalnych na pierwszy rzut oka elementów. Plakat – oszczędny w warstwie werbalnej – zawiera jedynie hasło: „Ekojazda?”.
– Pytanie zawarte w haśle subtelnie proponuje odbiorcom reklamy rozpoczęcie poszukiwań odpowiedzi na pytanie: czym ekojazda jest i co daje nam i środowisku, w którym żyjemy? Mamy nadzieję, że ta nienachalna sugestia płynąca z plakatów skłoni Polaków do odwiedzenia serwisu Akademii Ekojazdy i wrzucenie „eco-biegu” – mówi Małgorzata Konkol, koordynator projektu (Centrum UNEP/GRID-Warszawa).
Kampania jest częścią prowadzonej od stycznia 2011 roku Akademii Ekojazdy. W ramach tego projektu Centrum UNEP/GRID-Warszawa prowadzi działnia edukacyjno-informacyjne kierowane do obecnych i przyszłych kierowców. Uruchomiony został portal społecznościowy www.akademiaekojazdy.pl o ekologicznych aspektach motoryzacji, sposobach na mniej szkodliwą dla środowiska jazdę oraz alternatywnych możliwościach transportu. Przygotowane Vademecum ekologicznej jazdy trafiło do kursantów szkół jazdy w całej Polsce.
Projekt podsumuje piknik rodzinny Miasteczko Ekologicznej i Bezpiecznej Jazdy 11 czerwca br. w warszawskim Parku Agrykola. Podczas Pikniku będzie można m.in.: obejrzeć wystawę prac wyróżnionych w konkursie na reklamę ekojazdy, przeżyć wypadek samochodowy w symulatorze, nauczyć się pierwszej pomocy, poznać nowinki technologiczne w dziedzinie „zielonej motoryzacji” itp.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
09.01.2025
Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry