Ekrany cyfrowe, a na nich pies, który… podąża za spacerującymi po centrum handlowym.
Organizacja Battersea Dogs and Cats Home, założona w Londynie ponad 150 lat temu, jest najstarszym centrum dla zwierząt w Wielkiej Brytanii. W jej imieniu agencja OglivyOne we współpracy z Framestore, RFIDiom i Exterion Media stworzyła niezwykłą kampanię "#LookingForYou" ("#Szukając Ciebie/#Szukam Ciebie"), która zrealizowana została w centrum handlowym Westfield London. Jej oryginalność polega na tym, iż osoby przebywające na terenie obiektu mogły oglądać podopiecznego psa fundacji – Barley’a – na ekranach cyfrowych rozmieszczonych na terenie centrum, który zachęcał w swoim imieniu, jak i innych zwierząt ze schroniska, do adopcji.
Przedsięwzięcie polegało na rozdawaniu ludziom ulotek dotyczących adopcji zwierząt ze schroniska – nie były to jednak zwykłe ulotki, ponieważ posiadały chip wysyłający sygnał do videoboardu, przy którym akurat znajdował się przechodzeń trzymający w ręce ulotkę, i na tym właśnie ekranie ukazywał się Barley, który podążał za osobą przechodząc z jednego ekranu na drugi, w takim samym tempie jak osoba przemieszczająca się po obiekcie.
Kampania koncentruje się jednocześnie na upublicznieniu problemu – obierając za miejsce akcji centrum handlowe, jak i jego indywidualnym aspekcie, czemu służyć ma podążanie psa na ekranach za posiadaczem ulotki. Takie zabiegi mają za zadanie w pewien sposób zobligować odbiorcę do działania, a jednocześnie poruszyć go i pokazać wytwarzającą się więź między zwierzęciem, a jego potencjalnym opiekunem. Jeśli jednak odbiorca nie ma możliwości adopcji, widok psa przeskakującego z ekranu na ekran, podążającego właśnie za nim, prawdopodobnie zmotywuje go do wpłacenia dotacji na działania organizacji Battersea Dogs and Cats Home, co również, obok adopcji, jest celem kampanii.
Poprzez wykorzystanie osiągnięć technologicznych w publicznym miejscu i w niebanalny sposób, pomysł tej kampanii jest przemyślany i zdecydowanie udany, po prostu uderza w sedno problemu i wręcz zmusza (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) do jego rozwiązania.
Częścią kampanii jest również reklama wirusowa powstała po sfilmowaniu całego zdarzenia z centrum handlowego, która została zamieszczona w Internecie.
Innowacyjny pomysł, który użyła agencja OglivyOne miał swój pierwowzór w podobnej kampanii zrealizowanej kilka lat temu przez tę samą agencję – dotyczącą brytyjskich linii lotniczych British Airways "The Magic of Flying", gdzie również wykorzystano cyfrowe ekrany.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem