Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy
Pancernik Gustaw powraca. Wczoraj ruszyła 4. edycja ogólnopolskiej kampanii „Klub Pancernika klika w fotelikach” Instytutu Transportu Samochodowego przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Celem kampanii, przebiegającej pod hasłem „Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy”, jest zmiana zachowań w zakresie prawidłowego stosowania urządzeń zabezpieczających dzieci. Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców.
Kampania „Klub pancernika” miała już 3 edycje. W 2005 roku badania wskazywały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Przeprowadzone do tej pory kampanie przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.
Osią kampanii ponownie jest postać Pancernika Gustawa – przyjaciela dzieci i sprzymierzeńca dorosłych, który przez zabawę i ze znaną z poprzednich edycji piosenką na ustach, promuje wśród dzieci bezpieczne zachowania na drodze oraz przekonanie, że zapięcie w foteliku jest bezwzględnym warunkiem udziału w każdej podróży samochodem. W tym roku, aby dotrzeć z przekazem do starszej grupy wiekowej dzieci (10-12 lat), pomysł kreatywny opiera się na założeniu, że każda podróż pojazdem może zamienić się w super przygodę, o ile – tak jak Pancernik – dziecko ma zapięte pasy bezpieczeństwa w foteliku. Jako rozwinięcie tego pomysłu, Pancernik wyrusza w serię przygód, do których śledzenia namawia za pośrednictwem strony internetowej www.klubpancernika.pl. Na stronie najmłodsi znajdą ponadto gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne, a ich rodzice – informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz m.in. giełdę fotelików. Strona www zawiera także sekcję przeznaczoną dla nauczycieli, gdzie zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Kampania emitowana będzie w radiu, telewizji, na billboardach i w prasie w dwóch etapach – od 15 sierpnia i od połowy października. Październikowa odsłona kampanii wzbogacona zostanie o konkursy dla najmłodszych i ich rodziców oraz działania edukacyjne, prowadzone w szkołach. Organizatora akcji w promowaniu jej przekazu wesprze policja, której patrole – w ramach rutynowych kontroli pojazdów na drogach – będą rozdawać kierowcom i ich małym pasażerom odpowiednio zapiętym w foteliki maskotki Pancernika i specjalnie przygotowane w tym celu książeczki.
Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie