Zabawa, flirt, jedzenie, rozmawianie…
Śmianie się, bieganie, jedzenie, spanie, uczenie się, rozmawianie – te wszystkie zwyczajne czynności z codziennego życia mogą zostać zaburzone przez jeden czynnik. Wówczas w miejscu spokoju i radości pojawia się lęk i depresja.
Z takimi dolegliwościami często zmierzyć się muszą nastolatki i młode osoby, których rodzice chorują na raka. Hasło kampanii uświadamia: "Cancer affects everything" (Rak wpływa na wszystko).
Kampania, której nadawcą jest australijska organizacja CanTeen (połączenie pierwszej sylaby wyrazu "cancer"- rak z wyrazem "teen" – nastolatek) jest odpowiedzią na najnowsze badania pokazujące, że młodzi ludzie, których matka lub ojciec choruje na raka, są 6 razy bardziej narażeni na problemy psychiczne typu lęk i depresja. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości dotyczącej trudności, z którymi mogą borykać się ludzie w takiej sytuacji oraz wsparcie ich przez organizację. W tym celu powstało specjalne, darmowe poradnictwo, z którego osobiście lub telefonicznie mogą skorzystać dzieci chorych na raka w całej Australii. Nadawca kampanii ma również nadzieję, że dzięki niej każdy, kto ma kontakt z osobą w takiej sytuacji otoczy je wsparciem zmniejszającym poczucie samotności.
Kampania, która rozpoczęła się 15 listopada i trwała do końca grudnia, objęła radio, telewizję, internet i prasę. Dodatkowo odbyło się także seminarium poświecone problemom psychicznym , z którymi muszą borykać się dzieci osób chorych na raka. Druga tura kampanii rozpocznie się w marcu 2013 r.
Nadawca kampanii CanTeen jest organizacją wspierającą młodych ludzi żyjących z rakiem: pacjentów oraz osób, których członkowie rodziny cierpią na chorobę nowotworową. Kampania została finansowo wsparta przez MLC Community Foundation (MLC Fundacja na rzecz Wspólnoty; MLC jest oddziałem Narodowego Banku Australii), która zajmuje się pomocą organizacjom pozarządowym.
Reklamę przygotowała Marlin Communications, agencja świadcząca usługi na cele społeczne. Twórcą i producentem reklam radiowych jest wielokrotnie nagradzany (zdobywca Clio) Ralph van Dijk.
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem