Zakrwawiona twarz w toalecie
Korzystających z toalety w londyńskim pubie przeraża nagły huk i zakrwawiona ludzka twarz, przebijająca wiszące na ścianie lustro.
W jednej z męskich toalet pubu North London umieszczono zwierciadła kształtem i rozmiarem przypominające przednią szybę samochodu. Głowa napędzanego mechanicznie manekina przebijała ją następnie tuż przed nosem myjących dłonie mężczyzn. Surrealistycznemu zjawisku towarzyszył efekt dźwiękowy groźnego wypadku samochodowego.
Zapewne stali bywalcy baru przeraziliby się śmiertelnie, tak samo jak zagrali tę nietypową scenę wynajęci przez agencję aktorzy. Celem akcji było zniechęcenie potencjalnych kierowców do prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. „What impact could a drink have on your night out?” ("Jaki wpływ może mieć alkohol na twoje wieczorne wyjście?") – pytanie pojawiające się jako jeden z elementów kończących spot stanowi jednocześnie początek rozważań nad ideą działań komunikacyjnych brytyjskiego Ministerstwa Transportu.
Choć Wielka Brytania jest jednym z krajów o najlepszym bilansie bezpieczeństwa na drodze, władze wciąż zlecają przygotowywanie szokujących kampanii. Starając się ograniczyć do minimum występowanie zgonów i poważnych obrażeń wśród osób włączających się do ruchu, zespół starannie dobranych specjalistów tworzy cykl dramatycznych, a wręcz budzących grozę, kampanii pod wspólną nazwą Think! (Myśl!).
Do tej pory zespół zrealizował m.in. spoty poświęcone ważkości zapinania pasów bezpieczeństwa, jazdy pod wpływem narkotyków oraz limitu prędkości. Speed – ostatnia z wymienionych reklam telewizyjnych – przedstawia emocjonalne konsekwencje przyczynienia się do śmierci dziecka (obraz małego chłopca ułożonego w pozycji tuż po potrąceniu przez samochód prześladuje sprawcę wypadku na każdym kroku). Więcej informacji o spotach zespołu Think! znajduje się na stronie internetowej kampanii.
Viralowy film PubLooShocker przygotował londyński oddział agencji Leo Burnett.
Małgorzata Szwarc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem