Kampania „Podziękuj siedzeniu” realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Centralnego Instytutu Ochrony Pracy okazała się bardzo efektywna dzięki zastosowaniu precyzyjnych kanałów komunikacji. 62% badanych deklaruje zmianę własnej postawy wobec sposobu i miejsca siedzenia spośród tych, którzy zetknęli się przekazem kampanii.
Celem kampanii, realizowanej od września do końca listopada, było zwrócenie uwagi na prawidłową pozycję podczas siedzenia w tym przekonanie odbiorców do częstej zmiany pozycji oraz stosowania prawidłowego siedziska. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach europejskiej kampanii "Mniej dźwigaj", poruszającej problematykę dolegliwości mięśniowo-szkieletowych spowodowanych m.in. pracą w pozycji siedzącej.
Głównym nośnikiem kampanii były naklejki umieszczane na tyłach oparć siedzeń w środkach komunikacji miejskiej w 19 miastach Polski. Wybór medium nie był przypadkowy. Są to miejsca, w których codziennie setki tysięcy osób dosłownie styka się z problemem. Jest to pierwsza w Polsce kampania społeczna, która wykorzystała siedzenia w tramwajach jako nośnik reklamowy. W kontekście tego tematu – sprawdził się znakomicie.
Pozostałe kanały komunikacji reklamowej to dziennik Metro oraz portale internetowe Gazeta.pl i Interia.pl (w kwestii reklam internetowych konsultacji udzielała Anna Gruszka z Media Contacts). Co piąty Polak miał kontakt z kampanią, przynajmniej w jednym z użytych mediów. Wśród badanych, którzy zetknęli się z kampanią w przynajmniej w jednym medium najskuteczniejszym kanałem dotarcia okazały się plakaty umieszczone w komunikacji miejskiej -17%, następnie w prasie – 11% oraz internecie – 2%. Co trzecia osoba z grupy docelowej zetknęła się z przekazem w przyjemniej w dwóch mediach użytych w kampanii.
Badania przeprowadzone na zlecenie Centralnego Instytutu Ochrony Pracy po kampanii przez TNS OBOP wykazały ponadto, że połowa Polaków spędza każdego dnia w pozycji siedzącej od 4 do 8 godzin, a 27% określa czas spędzany każdego dnia w pozycji siedzącej w przedziale czasowym od 9 do 12 godzin. Nic więc dziwnego, że 66% Polaków odczuwa jakiegoś rodzaju bóle mięśniowo szkieletowe. Ponad połowa ankietowanych wskazuje na ból kręgosłupa (52%). Mniej więcej co piąty respondent uskarża się na bóle stawów (17%), Natomiast ci, którzy nie wskazują na żadne z wymienionych bóli mięśniowo-szkieletowych stanowią 34%. Działaniem, które zdaniem Polaków w największym stopniu przyczynia się do poprawy zdrowia w zakresie odczuwanych dolegliwości, jest zażywanie leków przeciwbólowych (38%). 18% respondentów do działań prozdrowotnych zalicza konsultację problemu z lekarzem. Najlepszą profilaktyką są jednak regularne ćwiczenia – wskazało na to 28% respondentów.
Na dolegliwości mięśniowo-szkieletowe cierpi aż 9 milionów Polaków, spośród których za kilka lat około 40 proc. nie będzie zdolnych do pracy. Tylko w 2006 roku 40 proc. orzeczeń o rencie inwalidzkiej wydano właśnie z powodu chorób mięśniowo – szkieletowych.ból kręgosłupa, w szczególności odcinka lędźwiowego, uznany za schorzenie cywilizacyjne.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu