Drzwi przed tym panem są zamknięte
Czy takiemu człowiekowi w ogóle można pomóc? Starszy bezdomny mężczyzna bezskutecznie szuka pomocy – wszyscy zamykają przed nim drzwi. W jednej z ostatnich scen spotu reklamowego widz pozostaje za zatrzaśniętymi drzwiami po stronie zatrzaskującego, a nie bohatera. Takie ujęcie ma skłaniać do zadania sobie pytania: „Co dalej stanie się z tym człowiekiem?"
Kampania Bractwa Miłosierdzia im. Św. Brata Alberta, realizowana przez agencję Vena Art porusza problem skuteczności doraźnej pomocy osobom bezdomnym. Odmowa takiej pomocy najczęściej związana jest z przekonaniem o jej nieskuteczności i przeświadczeniem, że nie rozwiązuje żadnego problemu bezdomnego człowieka, poza chwilowym zaspokojeniem głodu, lub co gorsza nałogu.
Długotrwała bezdomność powoduje stres, załamanie, utratę wiary w siebie, brak chęci do życia, degradację umiejętności społecznych. Dlatego wychodzenie z bezdomności jest długotrwałym procesem, który wymaga profesjonalnego wsparcia i determinacji osoby, która pomocy potrzebuje. Wsparcie takie musi być odpowiedzialne, przemyślane i długofalowe, obejmujące proces od odbudowy poczucia własnej wartości i chęci funkcjonowania w społeczeństwie, poprzez powrót, a w zasadzie nauczenie od nowa podstawowych funkcji społecznych – podjęcia pracy i samodzielnego mieszkania.
Proces ten trwa niekiedy całe lata, a skutecznie przeprowadzić mogą go jedynie organizacje posiadające wykwalifikowaną kadrę opiekunów i psychologów. W taki sposób działa Bractwo Miłosierdzia im. św. Brata Alberta, które prowadzi nie tylko znaną kuchnię i noclegownię. Tworzy miejsca pracy dla osób bezdomnych, skrajnie ubogich i długotrwale bezrobotnych. Aktywizuje zawodowo osoby bezdomne w specjalnie stworzonym do tego ośrodku. Posiada też lokale socjalne, w których osoby bezdomne uczą się samodzielnego życia.
Obecnie organizacja zachęca do przekazania 1% swojego podatku na realizację jej programów wychodzenia z bezdomności.
W spocie wystąpił Pan Józef – podopieczny Bractwa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie