Łącznie prawie 3/4 toalet w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku – czyli tam, gdzie rozgrywane będą mecze podczas Euro 2012, oraz w Krakowie, Katowicach, Chorzowie, zostało odznaczonych znaczkiem „Czysta Toaleta”. Był on przyznawany przez „patrole czystości”, które w ramach drugiej odsłony kampanii „Toaleta 2012” przez cztery tygodnie wizytowały publicznie dostępne toalety w Polsce.
Toaleta2012.pl to kampania zorganizowana przez firmę CWS-boco Polska. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich, jak hotele, restauracje i puby, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Ma ona przyczynić się do podniesienia standardu polskich toalet przed mistrzostwami.
Patrole czystości, odwiedzając miejsca, do których trafić mogą kibice i turyści – dworce kolejowe i autobusowe, lotniska, restauracje i bary, obiekty sportowe i stacje paliw oraz miejskie toalety publiczne, oceniały standard higieny i wyposażenia toalet. Najlepiej wypadły toalety na lotniskach – zdobywając średnio 73 punkty (na 100 możliwych). Gorzej prezentowały się toalety publiczne – zdobywając średnio 62 punkty. Najgorsza sytuacja jest na dworcach. Tylko 7 na 20 audytowanych toalet dworcowych (35%) spełnia podstawowe wymogi. Średnia ocena w tej kategorii to 50 punktów.
– Mamy nadzieję, że do 2012 roku podniesie się standard także tych zaniedbanych miejsc, toalet dworcowych i miejskich. – powiedział Andrzej Smółko z CWS-boco Polska. – Bardzo bym chciał, byśmy za 3 lata mogli z czystym sumieniem odznaczyć naszym znaczkiem wszystkie publicznie dostępne toalety w Polsce. Wówczas na pewno nie będziemy musieli się wstydzić przed rzeszą kibiców i turystów, którzy odwiedzą nasz kraj z okazji Euro2012.
Nienajlepszą opinię o poziomie toalet miejskich i dworcowych mają także zagraniczni turyści. Jak wynika z badań, przeprowadzonych w ramach kampanii ponad połowa (58%) ankietowanych uważa, że standard toalet w Polsce przed Euro 2012 powinien być poprawiony. Wymieniając obszary wymagające poprawy wskazywali oni najczęściej na czystość (39%), zniesienie opłat (12%), uzupełnienie podstawowego wyposażenia (10%). Problemem jest też dostępność – zwiększenia liczby toalet miejskich domaga się 37% badanych.
Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.
Partnerem merytorycznym kampanii Toaleta2012 jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, a patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.
Szczegółowe informacje na temat kampanii można znaleźć na stronie www.toaleta2012.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy