Włoscy ateiści nie będą mogli przeprowadzić na miejskich autobusach swojej kampanii. – Napisy głoszące, że „Boga nie ma” okazały się zbyt kontrowersyjne dla silnych konserwatywnych ugrupowań – oświadczył członek grupy. Sporny napis miał brzmieć dokładnie: „Zła wiadomość jest taka, że Boga nie ma. Dobra wiadomość, że go nie potrzebujesz”. Reklamy miały zostać rozklejone na środkach transportu publicznego w Genui na północy Włoch.
Kampania była gotowa, miał zostać podpisany kontrakt, jednak agencja reklamowa „rozmyśliła się” twierdząc, że reklama stoi w sprzeczności z kodeksem etyki reklamy, relacjonuje Giorgio Villella z włoskiej unii racjonalnych ateistów i agnostyków (UAAR).
– Prawicowe skrzydło polityków skrytykowało nas dziko – powiedział Villella przyznając, że co najmniej jeden kierowca z Genui zapowiedział, że gdy kampania dojdzie do skutku, nie poprowadzi „ateistycznego” autobusu. – To dziwne, że w kraju pełnym reklam roznegliżowanych kobiet zabrania się reklam dotyczących ateizmu – powiedział, zapowiadając ponowne natarcie z pomocą prawników.
Grupy ateistyczne w Barcelonie, Londynie(dokładny opis akcji można przeczytać tu) i Waszyngtonie przeprowadziły już podobne akcje informacyjne na autobusach. Tam jednak reklamy głosiły, że „Prawdopodobnie Boga nie ma…”, tymczasem włoska organizacja postanowiła pozbyć się przymiotnika „prawdopodobnie”.
tvn24.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS