logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 860 kg odpadów wyniesionych z Tatr
11.07.2013
Tematy: Wydarzenia

860 kg odpadów wyniesionych z Tatr



6 lipca odbył się finał akcji „Czyste Tatry” organizowanej przez Stowarzyszenie Czysta Polska, podczas którego ponad 3000 wolontariuszy wyruszyło na górskie szlaki, by oczyścić je z zalegających śmieci. Zebrano 860 kg odpadów, o połowę mniej niż rok temu. W zeszłym roku 1,5 tysiąca wolontariuszy zebrało 1,5 tony śmieci. W tym roku liczba wolontariuszy podwoiła się, a waga śmieci zmalała o połowę.

Uczestnicy i wolontariusze biorący udział w wielkim sprzątaniu zostali wyposażeni w eko worki i rękawice Jana Niezbędnego, które ułatwiały zbieranie śmieci na szlakach. Chętni mogli zabrać ze sobą także specjalny plecako-worek, który pomocny był w zbieraniu śmieci, szczególnie w wysokich górach. Worki ze znalezionymi  śmieciami należało zostawić w wyznaczonych miejscach na szlakach, skąd zostały zabrane przez odpowiednie służby.

Wśród wolontariuszy byli wychowankowie domów dziecka oraz stowarzyszenia Siemacha, ponad 800 harcerzy, w tym kilkadziesiąt osób niepełnosprawnych, przewodnicy tatrzańscy i turyści. Wspólnie znieśli z poszczególnych wylotów szlaków następującą ilość odpadów: Kuźnice – 120 kg, Kiry – 40 kg, Dolina Chochołowska – 200 kg, Palenica Białczańska – 260 kg, wyloty wszystkich pozostałych szlaków – 240 kg. Najmłodszy zarejestrowany wolontariusz miał 13 miesięcy, najstarszy – 73 lata.

Przy okazji tegorocznego finału sprzątania Tatr odbyły się imprezy towarzyszące, spotkania ze znanymi podróżnikami i himalaistami, koncerty i pokazy filmów. Kilkadziesiąt osób oddało krew.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek