Jak efektywnie reagować na hejt i dyskryminację? Jak opracować kampanię społeczną bez wielkiego budżetu i zwrócić uwagę ludzi na problemy łamania praw człowieka? Do kogo najłatwiej dotrzeć i przekonać, a do kogo najtrudniej? Czy hejt i dyskryminacja to tematy kontrowersyjne? Jak szukać sojuszników i partnerów kampanii – o tym będą opowiadać aktywiści Humanity in Action Polska.
Młodzi aktywiści z Polski, Niemiec, Ukrainy i USA od paru tygodni w ramach inicjatywy pt. „Inkubator idei: transformacja, demokracja i prawa człowieka” mierzą się z problemem mowy nienawiści i dyskryminacji w Polsce. Obecnie w ramach 8 międzynarodowych zespołów testują swoje pomysły i wypracowują nowe strategie radzenia sobie z wirusem nienawiści w Internecie.
23 czerwca uczestnicy Inkubatora Idei podzielą się swoimi najciekawszymi spostrzeżeniami, przedstawią filmy i memy ich autorstwa, które przyciągnęły największą uwagę. Opowiedzą, jak kreatywnie i konstruktywnie można reagować w Internecie na wirusa nienawiści. Wydarzenie pt. „8 pomysłów na kampanie społeczne” odbędzie się we wtorek, 23 czerwca, w godz. 16:00-19.00 w Faktycznym Domu Kultury przy ul. Gałczyńskiego 12 w Warszawie dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Młodych Dziennikarzy POLIS w ramach Kampanii Rady Europy „Bez nienawiści„. Wydarzenie będzie można śledzić na żywo na Twitterze (#hiapl15). Spotkanie odbędzie się w języku angielskim. Wstęp jest wolny.
Z badań opublikowanych przez Fundację im. S. Batorego (Mowa nienawiści – raport z badań sondażowych, 2014) wynika, że 70% młodych Polaków miało kontakt z rasistowską mową nienawiści w Internecie. Istnieje także daleko idące społeczne przyzwolenie na „hejtowanie” konkretnych ludzi. Najczęściej nienawistne komentarze uderzają w grupę LGBT, Żydów, Romów i Muzułmanów.
Dlatego przewodnim tematem X edycji dorocznej międzynarodowej Akademii Praw Człowieka i Aktywności Obywatelskiej, którą organizuje Fundacja Humanity In Action Polska, jest wielokulturowość i związane z tym zjawiskiem wyzwania, w szczególności mowa nienawiści i dyskryminacja wobec różnych grup społecznych. Bierze w niej udział 24 młodych liderów i aktywistów pochodzących z różnych krajów, którzy studiują w Polsce, na Ukrainie, w Niemczech i USA.
Akademia to miesięczny program edukacyjny, który ma na celu poznanie wyzwań związanych z przestrzeganiem praw człowieka przez Polskę w perspektywie historycznej i współczesnej, a także poznanie skutecznych strategii przeciwdziałania naruszeniom praw człowieka. Uczestnicy pogłębiają swoją wiedzę na temat praw podstawowych, społeczeństwa obywatelskiego i demokracji, traktując Polskę jako studium przypadku. Uczą się przez działanie, rozwijając dzięki temu umiejętności pomocne w aktywizmie społecznym. Pod okiem specjalistów i ekspertów z danych dziedzin pracują w międzynarodowych zespołach i na konkretnych przykładach szukają sposobów na twórcze działania anty-dyskryminacyjne i anty-hejtowe kierowane głównie do młodych ludzi.
W tym roku młodzi aktywiści przeprowadzają kampanie społeczne w Internecie i mediach społecznościowych z użyciem filmów i memów, adresując swoje działania do młodych ludzi z całej Polski.
Głównym celem Humanity in Action Polska jest kształcenie młodych ludzi w dziedzinie praw człowieka i mniejszości oraz inspirowanie ich do podejmowania działań na rzecz osób dotkniętych dyskryminacją, rasizmem, ksenofobią lub antysemityzmem. Poprzez swoją działalność Humanity in Action Polska chce zachęcać ich nie tylko do stawania się aktywnymi członkami społeczeństwa obywatelskiego, ale też pomóc im zostać pro-społecznie zorientowanymi liderami w różnych dziedzinach życia publicznego w różnych środowiskach. Humanity in Action Polska jest częścią sieci transatlantyckiej organizacji Humanity in Action w Danii, Francji, Holandii, Niemczech i USA.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe