logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 700 kg „odpowiedzialnych” miętówek w taksówkach
14.08.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

700 kg „odpowiedzialnych” miętówek w taksówkach



Celem programu „Sprawdź promile”, realizowanego przez Kompanię Piwowarską od 2009 roku, jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez podniesienie świadomości kierowców na temat oddziaływania alkoholu na organizm oraz umożliwienie przeprowadzenia kontroli trzeźwości przy pomocy bezpłatnej aplikacji mobilnej „Sprawdź promile”.

Program wsparły korporacje taksówkowe z 10 miast: MPT Radio Taxi w Łodzi, Krakowie i Olsztynie, ZTP Radio Taxi w Szczecinie, City Taxi w Katowicach i Gorzowie Wielkopolskim, Euro Taxi w Poznaniu, Hallo Taxi w Tychach, Carex Taxi w Częstochowie oraz Radio Taxi Czwórki w Lublinie. Taksówkarze będą częstować pełnoletnich pasażerów „odpowiedzialnymi” miętówkami z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” oraz QR kodem na opakowaniu, promując w ten sposób bezpieczeństwo na drogach. W sumie do taksówek trafi 700 kilogramów cukierków. Taksówkarze otrzymali ponadto nalepki do samochodu z QR kodem oraz breloczki do kluczy z logiem programu i akcji „Prowadzę. Jestem trzeźwy” organizowanej przez Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i Business Consulting, z którymi Kompania Piwowarska nawiązała współpracę w zakresie propagowania bezpiecznej jazdy.

Za pomocą QR kodu z opakowania miętówki i z nalepki pasażerowie taksówek mogą pobrać aplikację mającą działać jak podręczny alkomat, który wyliczy ilość promili w organizmie za pomocą tzw. wzoru Widmarka – algorytmu krzywej alkoholowej, udostępnionego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

W ubiegłym roku partnerem akcji został WORD w Rzeszowie, zaś w czerwcu br. dołączyły do niego Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego w Lublinie, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze, Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie oraz Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku. W salach szkoleniowych wymienionych placówek pojawiły się plakaty i standy promujące korzystanie z wirtualnego alkomatu. Kompania Piwowarska udostępniła także ośrodkom film pokazujący, jak alkohol działa na organizm. Nagranie może być wykorzystywane jako materiał dydaktyczny podczas szkoleń dla kierowców.

Działanie aplikacji „Sprawdź promile” jest zaprezentowane na filmie na portalu YouTube. Po wpisaniu danych (wiek, płeć, waga, ilość spożytego alkoholu, czas zakończenia picia) wskazuje stężenie alkoholu we krwi i określa orientacyjny czas, po jakim można usiąść za kierownicą. Aplikacja pozwala także sprawdzić dopuszczalny poziom promili w krajach europejskich oraz szybko i bezpiecznie zamówić taksówkę. „Sprawdź promile” można pobrać na telefon z Google Play lub skanując QR kod zamieszczony na materiałach promocyjnych programu. Aplikacja jest dostępna na telefony komórkowe obsługujące aplikacje java, telefony z systemem Android oraz na Facebooku, a wkrótce także na iPhone’y.

Więcej na temat akcji na stronie www.abcalkoholu.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek