logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 70 polskich drogowych absurdów
10.10.2013
Tematy: Wydarzenia

70 polskich drogowych absurdów



Ponad 70 zdjęć przedstawiających niewłaściwe oznakowanie polskich dróg zostało zgłoszonych w ramach akcji „Stop! Drogowy absurd”. Akcja prowadzona była przez dwa miesiące wśród liczącej blisko 30 tysięcy osób internetowej społeczności odpowiedzialnych kierowców Klubu DRIvera na Facebooku. Projekt, zorganizowany przy współpracy poseł Beaty Bublewicz i Związku Browary Polskie, objęty został patronatem Dekady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zainaugurowana w Dniu Bezpiecznego Kierowcy akcja realizowana była w dwóch odsłonach – od 25 lipca do 24 sierpnia oraz od 26 sierpnia do 25 września br. Oba etapy prowadzone były na facebookowym profilu Klubu DRIvera. Funkcjonujący od 2010 roku profil, mający na celu jak najszerszą promocję idei „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, jest jedną z inicjatyw Związku Browary Polskie, prowadzonych w ramach propagowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

W ciągu dwóch edycji akcji zgłoszonych zostało ponad 70 drogowych absurdów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Nadesłane zdjęcia przedstawiają miejsca, które – ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg – wymagają zmiany oznakowania lub wprowadzenia innych elementów infrastruktury. Wszystkie zgłoszenia zostały przekazane do zaopiniowania ekspertowi, inżynierowi ruchu drogowego, Markowi Wierzchowskiemu, który wybrał dwa zdjęcia przedstawiające wyjątkowo absurdalne rozwiązania infrastrukturalne przyjęte przez osoby odpowiedzialne za oznakowanie i organizację ruchu drogowego.

Najbardziej naglące i stwarzające realne niebezpieczeństwo dla użytkowników dróg „absurdy drogowe” zostaną za pośrednictwem przewodniczącej Parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poseł Beaty Bublewicz, przekazane z prośbą o interwencję do odpowiednich jednostek w samorządach lokalnych. Poza możliwością kształtowania polskiej „rzeczywistości drogowej”, elementem zachęcającym do zaangażowania w akcję były nagrody – autorzy wyróżnionych zdjęć otrzymają kursy doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault oraz nawigacje samochodowe.

Lista zwycięzców obu edycji akcji „Stop! Drogowy absurd” oraz wyróżnione przez eksperta i internautów zdjęcia udostępnione są na profilu Klubu DRIvera na Facebooku www.facebook.com/klubdrivera.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek