logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  20.01.2015

60 to początek

Your browser does not support the video tag.


Taniec, muzyka, jazda konna, joga… nie są to pasje zarezerwowane wyłącznie dla młodych ludzi. 

Krakowskie Stowarzyszenie MANKO rozpoczęło III edycję ogólnopolskiego projektu "Głos Seniora".
Przy zaangażowani ambasadorów takich jak Wirginia Szmyt (DJ Wika, 76 lat), Marek Frąckowiak (aktor, 64 lata) czy Krystyna Szubartowska (tancerka, 74 lata) powstał spot i kalendarz, które w jednoznaczny sposób wskazują potencjały drzemiące w seniorach. 

Stereotypowe postrzeganie osób starszych, jako wycofanych i zdanych na pomoc z zewnątrz, nie do końca pokrywa się z rzeczywistością. Polityka społeczna wobec osób starszych powinna być nakierowana na wszystkie grupy seniorów. Nasz projekt udowadnia, że starzenie się nie jest problemem społecznym tylko źródłem inspiracji i wiedzy – tłumaczy Katarzyna Słowik, koordynatorka projektu.

Uważam, że grupa 60 plus jest w sposób niesprawiedliwy pomijana przez badaczy rynku, media i społeczeństwo. A przecież są to ludzie w sile wieku. Z dużym doświadczeniem, dysponujący sporym kapitałem i często wolnym czasem do zagospodarowania, z doświadczeniem życiowym, które może być wykorzystane w kreowaniu naszej rzeczywistości. Jest to grupa bardzo potrzebna społecznie – w ten sposób komentuje sytuację seniorów aktor filmowy i teatralny Marek Frąckowiak. O potrzebie zmiany wizerunku starości i konieczności zerwania ze stereotypami mówi również Paulina Braun, autorka projektu Dancing Międzypokoleniowy: Od trzech lat walczymy z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek promując aktywnych seniorów, m.in. Dj Wikę, która jest rezydentką cyklu i jednocześnie Ambasadorką III edycji projektu "Głos Seniora". Wspieramy tego typu projekty i razem pracujemy nad zmianą wizerunku osób starszych.

W ramach projektu wydano również trzy ogólnopolskie magazyny „Głos Seniora”, zorganizowano osiem szkoleń oraz wykładów stacjonarnych dla seniorów w województwach: mazowieckim, dolnośląskim, śląskim, wielkopolskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, pomorskim oraz zachodniopomorskim.

Stowarzyszenie MANKO od trzech lat zajmuje się tematyką prosenioralną. Jest m.in. organizatorem I Ogólnopolskich Senioraliów w Krakowie, I Małopolskiego Kongresu Uniwersytetów Trzeciego Wieku, Małopolskiego Dnia Seniora, wydawcą magazynu "Głos Seniora", inicjatorem wielu szkoleń z edukacji medialnej dla osób starszych oraz twórcą programu Małopolska Karta Seniora. Redakcja "Głosu Seniora" angażowała się także w prace nad założeniami długofalowej polityki senioralnej na lata 2014-2020.  

Całość przedsięwzięcia wspiera Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Rządowego ASOS 2014-2020.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Życie zaczyna się po 60tce
Czas:
2014.11.18
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie MANKO
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Osoby w wieku 60+, ich bliscy





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek