Około pół tysiąca osób wzięło udział w akcji „Big Jump” nad Morzem Bałtyckim w Helu. Koordynatorem symbolicznego wejścia do wody na znak potrzeby czystości akwenów jest w Polsce Klub Gaja. Było to jedno z blisko 200 podobnych wydarzeń w całej Europie, od Szwecji po Hiszpanię i Turcję. Wszystkie miały miejsce w tym samym czasie – 8 lipca o godz. 15.00.
Big Jump to społeczna inicjatywa, która zaczęła się w 2005 roku. Potrwa do 2015 gdy w życie wejdzie Ramowa Dyrektywa Wodna. Do tego czasu wszystkie kraje Unii Europejskiej muszą zmodernizować systemy wodociągowe i kanalizacyjne tak by, jak najmniej marnować i zanieczyszczać wodę, z której głównie korzystają, czyli jezior i rzek. To wielka szansa dla Polski, w której co druga rzeka jest zanieczyszczona. Big Jump – radosne, jak najliczniejsze wejście do wody – angażuje do działania i poznawania walorów polskich rzek, które nadal, pod względem bogactwa przyrodniczego, należą do najcenniejszych w Europie. Zainteresowanie mieszkańców i turystów było ogromne, a do wody o godz. 15.00 weszli wspólnie nie tylko plażowicze i mieszkańcy, ale także około 70 pracowników PKO Banku Polskiego w Gdańsku wraz z prezesem zarządu PKO Banku Polskiego, Zbigniewem Jagiełło. Fundacja PKO Banku Polskiego była partnerem strategicznym wydarzenia w Helu oraz warsztatów edukacyjnych w Katowicach i w Warszawie, które, w ramach programu Klubu Gaja Zaadoptuj rzekę, odbyły się 2 i 6 lipca.
Big Jump w Helu poprzedziły plenerowe warsztaty na temat zasobów i ochrony wód, a także malowanie łososi, odbijanie ich formy w piasku i ozdabianie ekologicznych toreb na zakupy. Prezentem dla dorosłych były charakterystyczne niebieskie czapki. One i srebrne plansze łososi, trzymane przez dzieci, były charakterystycznym elementem głównej akcji Big Jump w Polsce.
Współorganizatorem akcji był Urząd Miasta Hel i Stacja Morska Uniwersytetu Gdańskiego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska