logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  10.07.2012

500 osób radośnie weszło do wody w Helu



Około pół tysiąca osób wzięło udział w akcji „Big Jump” nad Morzem Bałtyckim w Helu. Koordynatorem symbolicznego wejścia do wody na znak potrzeby czystości akwenów jest w Polsce Klub Gaja. Było to jedno z blisko 200 podobnych wydarzeń w całej Europie, od Szwecji po Hiszpanię i Turcję. Wszystkie miały miejsce w tym samym czasie – 8 lipca o godz. 15.00.

Big Jump to społeczna inicjatywa, która zaczęła się w 2005 roku. Potrwa do 2015 gdy w życie wejdzie Ramowa Dyrektywa Wodna. Do tego czasu wszystkie kraje Unii Europejskiej muszą zmodernizować systemy wodociągowe i kanalizacyjne tak by, jak najmniej marnować i zanieczyszczać wodę, z której głównie korzystają, czyli jezior i rzek. To wielka szansa dla Polski, w której co druga rzeka jest zanieczyszczona. Big Jump – radosne, jak najliczniejsze wejście do wody – angażuje do działania i poznawania walorów polskich rzek, które nadal,  pod względem bogactwa przyrodniczego, należą do najcenniejszych w Europie. Zainteresowanie mieszkańców i turystów było ogromne, a do wody o godz. 15.00 weszli wspólnie nie tylko plażowicze i mieszkańcy, ale także około 70 pracowników PKO Banku Polskiego w Gdańsku wraz z prezesem zarządu PKO Banku Polskiego, Zbigniewem Jagiełło. Fundacja PKO Banku Polskiego była partnerem strategicznym wydarzenia w Helu oraz warsztatów edukacyjnych w Katowicach i w Warszawie, które, w ramach programu Klubu Gaja Zaadoptuj rzekę, odbyły się 2 i 6 lipca.

Big Jump w Helu poprzedziły plenerowe warsztaty na temat zasobów i ochrony wód, a także malowanie łososi, odbijanie ich formy w piasku i ozdabianie ekologicznych toreb na zakupy. Prezentem dla dorosłych były charakterystyczne niebieskie czapki. One i srebrne plansze łososi, trzymane przez dzieci, były charakterystycznym elementem głównej akcji Big Jump w Polsce.

Współorganizatorem akcji był Urząd Miasta Hel i Stacja Morska Uniwersytetu Gdańskiego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek