Podczas 2. Forum Polskiego Produktu, które odbyło się 26 kwietnia w Krakowie. zaprezentowano także wyniki badań TNS OBOP dotyczących polskich marek, które Polacy uważają za powód do dumy, którymi moglibyśmy się chwalić i które z nich są faktycznie użytkowane. 43 z nich wyróżniono tytułem Wizytówki Polski 2010.
Pierwszą trójkę najbardziej polecanych grup polskich produktów stanowią napoje, produkty gospodarcze / chemiczne i AGD oraz branża budowlana. Co ciekawe, marki produktów spożywczych były dopiero czwartą grupą wśród tych, którymi Polacy chcieliby się chwalić. Zdecydowanym liderem całego zestawienia została marka Atlas, która w swojej kategorii uzyskała 54% wskazań, następne w kolejności są: Hortex (48%), Zelmer (46%) oraz Opoczno (42%).
Wśród napojów, czyli grupie produktowej najczęściej wymienianej przez respondentów, w czołówce znalazły się marki: Hortex (48%), Tymbark (44%), Kubuś i Cisowianka (po 35%).
Najbardziej godnymi polecenia polskimi produktami gospodarczymi zostały natomiast: Zelmer (46%), Amica (43%) i Ludwik (41%).
W branży budowlanej pierwsze miejsce zajął Atlas, kolejne były Śnieżka (40%), Cersanit (20%) i Gerda (20%).
Liderem kategorii produktów spożywczych została Bakoma (39%), marek mebli i wyposażenia domu – Opoczno (42%), polskich kosmetyków Dr Irena Eris i Ziaja (po 30%), w odzieży – Vistula&Wólczanka (34%), kategorię innych branż otwiera natomiast Orlen (38%).
Wśród 43 wyróżnionych marek znalazły się: Amica, Atlas, Bakoma, Barlinek, Black Red White, Cekol, Cersanit, Cisowianka, Goplana, Hellena, Dr Irena Eris, Fakro, Fortuna, Gerda, Herbapol, Hortex, Joanna, Jurajska, Kamis, Lotos, Ludwik, Łowickie, Łowicz, Majonez Kielecki, Kubuś, Libella, Tymbark, Łaciate, Muszynianka, Oknoplast, Opoczno, Orbis, Orlen, Próchnik, Ryłko, Staropolanka, Swarzędz, Śnieżka, TZMO Bella, Ustronianka, Vistula&Wólczanka, Zbyszko, Zelmer oraz Ziaja.
Głównym przesłaniem Forum Polskiego Produktu jest konieczność promowania wspólnych działań w polskim biznesie, budowa zaufania między przedsiębiorcami, a także szeroko pojęte działania edukacyjne. Ważne jest również zagadnienie moralności w biznesie oraz upowszechnianie standardów takich jak np. dbałość o terminowe płatności, które są bolączką wielu polskich firm. Motywem przewodnim 2 Forum Polskiego Produktu stała się synergia wspólnych działań, zwłaszcza w polskich biznesie. Zaproszeni na to wydarzenie prelegenci w swoich wystąpieniach poruszali różne aspekty wspólnych działań wpływających na rozwój firm: w zakresie indywidualnym, regionalnym, ogólnopolskim, międzynarodowym.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl