Rozpoczęła się 4. edycja kampanii „Piłeś? Nie jedź!”, organizowanej od czterech lat przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Jej celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. „Piłeś? Nie jedź!” przestrzega przed prowadzeniem samochodu w stanie nietrzeźwym i zwraca uwagę na negatywne konsekwencje wynikające z takich zachowań.
Poprzez działania ATL, BTL oraz PR organizatorzy chcą dotrzeć przede wszystkim do młodych kierowców, którzy są bardzo często zarówno sprawcami, jak i ofiarami wypadków komunikacyjnych. – Prowadzimy naszą kampanię dlatego, że jesteśmy przekonani o szczególnej odpowiedzialności ciążącej na producentach napojów alkoholowych. Alkohol może być spożywany w odpowiedzialny sposób, o czym niestety wiele osób, w tym kierowców, zapomina – twierdzi Leszek Wiwała, Prezes Zarządu ZP PPS – Mam nadzieję, że pokazanie potencjalnie tragicznych konsekwencji uświadomi niektórym osobom, jak dużo ryzykują, prowadząc pojazd pod wpływem alkoholu bądź wsiadając do samochodu kierowanego przez taką osobę.
Organizatorzy przygotowali 50 tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych i na 400 stacjach benzynowych sieci BP. Spot wyprodukowany na użytek kampanii pojawi się w ogólnokrajowej telewizji TVN i TVN Turbo, w 44 kinach w całej Polsce, na 102 ekranach LCD na 37 uczelniach wyższych i 534 ekranach LCD w kilkuset autobusach komunikacji miejskiej w sześciu miastach.
Z informacją o kampanii będą mogli się także zapoznać użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z technologii Bluetooth w siedmiu miastach Polski, którzy otrzymają odpowiednio przygotowane komunikaty. Plakaty kampanii pojawią się w 44 Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, podczas rajdów organizowanych przez Polski Związek Motorowy oraz w ok. 200 autobusach komunikacji miejskiej w jedenastu miastach. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.
Za kreację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, natomiast kampanię samodzielnie będzie prowadzić Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
Partnerami tegorocznej edycji kampanii są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, koncern BP oraz Fundacja „Krzyś”.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany