logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.09.2014

378 osób zaufało fałszywemu Zbigniewowi



Organizatorzy podsumowali kampanię „Bezpieczna praca w wakacje”, której celem było sprawdzenie czy Polacy wiedzą, w jaki sposób poszukiwać bezpiecznych ofert pracy. 

Projekt „Bezpieczna praca za granicą” rozpoczął się w 2011 roku. Jego tegoroczna, wakacyjna odsłona miała przyciągnąć uwagę osób poszukujących pracy w miesiącach letnich i sprawdzić ich świadomość zagrożenia handlem ludźmi. W tym celu pomysłodawcy projektu tuż przed wakacjami przeprowadzili eksperyment. W jego ramach została stworzona fałszywa postać Zbigniewa, który 28 maja opublikował na kilkunastu stronach internetowych ogłoszenie z nieprawdziwą ofertą pracy jako opiekun osoby starszej w Niemczech. W ogłoszeniu były błędy oraz znamiona próby oszustwa i wyłudzenia danych – podejrzanie atrakcyjne zarobki w porównaniu ze stawkami rynkowymi, brak wymaganego doświadczenia, niewielki zakres obowiązków, podejrzanie atrakcyjne warunki zakwaterowania, praca „od zaraz”, brak pełnych informacji o pracodawcy, niejasne zasady współpracy.

Ogłoszenie było widoczne do końca lipca. Na prowokację odpowiedziało 378 osób, z czego 98% stanowiły kobiety. Dla 86% osób byłaby to pierwsza praca za granicą, ale tylko 13% poprosiło o dodatkowe informacje. Spośród wszystkich wiadomości tylko cztery osoby zgłosiły swoje wątpliwości co do wiarygodności i legalności zatrudnienia.

Każda z osób, która odpowiedziała na ogłoszenie, została poinformowana o prowokacji oraz dostała komplet informacji jak chronić się w przyszłości zawartych w dwóch publikacjach: przewodniku „Nie bądź ofiarą” oraz poradniku „Bezpieczna praca za granicą”. Twórcy podają, że otrzymywali pozytywne informacje zwrotne na temat słuszności tego typu działań.

Na potrzeby akcji na stronie bezpieczny-wyjazd.eu został udostępniony quiz sprawdzający wiedzę o handlu ludźmi. Ze strony za darmo pobrać można również wspomniane dwie publikacje. W efekcie akcji prośbę o poradnik zgłosiły różne osoby i instytucje, w tym urzędy pracy.

Organizatorami kampanii są Stowarzyszenie PoMOC, ATERIMA MED z Grupy ATERIMA oraz Stowarzyszenie Inicjatywa Mobilności Pracy.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek