logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 360 tysięcy uczniów zna się na ZSEE
31.01.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

360 tysięcy uczniów zna się na ZSEE



Ponad 5000 szkół podstawowych w całej Polsce rozpoczęło realizację 3. edycji programu edukacyjnego „Każdy uczeń wie, co robić z ZSEE”, którego organizatorem jest ElektroEko. W poprzednich dwóch edycjach programu edukacją w zakresie prawidłowego gospodarowania ZSEE (zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego) zostało objętych ponad 360.000 uczniów.

Projekt edukacyjny został opracowany we współpracy merytorycznej z Politechniką Warszawską – Wydziałem Inżynierii Środowiska. Patronat nad projektem sprawuje Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Środowiska – Departament Gospodarki Odpadami. Adresatami tego przedsięwzięcia są piątoklasiści, ich nauczyciele i rodzice, a także cała społeczność szkolna i lokalna, która pośrednio również zapoznaje się z tematyką gospodarowania ZSEE.

W tym roku nowym elementem programu jest platforma edukacyjna www.szkolaZSEE.pl, dzięki której szkoły mają ułatwiony dostęp do materiałów dydaktycznych i dodatkowych atrakcji. Każda szkoła, która przystąpiła do 3. edycji programu, może założyć własnego Eko-Bloga.

W ramach projektu organizowany jest konkurs na plakat najlepiej ilustrujący hasło „Świat bez ZSEE”, w którym mogą wziąć udział wszystkie szkoły, które zrealizują zajęcia programowe.

W Polsce od października 2005 obowiązuje ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (ZSEE). Wprowadza ona zakaz wyrzucania elektrośmieci do zwykłych osiedlowych śmietników i zobowiązuje społeczeństwo, a także gminy i instytucje (w tym szkoły) do prawidłowego pozbywania się ich, czyli oddawania do punktów zbierania w gminach lub sklepach.

ElektroEko to organizacja powołana do życia przez największe firmy i organizacje zrzeszające producentów i importerów sprzętu AGD, RTV, IT i Oświetlenia.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek