logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  30.06.2014

335% skuteczności



Na pozór zwykła bransoletka po rozłożeniu pozwala być dawcą… energii ze smartfona. Działa w połączeniu ze specjalną aplikacją, która pomaga znaleźć dawców energii w najbliższym otoczeniu telefonu.

Przez miesiąc na terenie Rosji za darmo można było otrzymać specjalną bransoletkę do „donacji” energii ze smartfona do smartfona. Po rozłożeniu bransoletka „łączy” dwa urządzenia podładowując baterię jednego telefonu korzystając z energii drugiego. Na bransoletce widoczne było hasło: “Donate energy to save a phone, and donate blood to save a life” ("Podaruj energię, żeby uratować telefon. Podaruj krew, a ocalisz ludzkie życie"). Dodatkowo stworzono także aplikację pozwalającą odszukiwać posiadaczy bransoletek w celu pobrania energii z ich telefonów. Po wyjściu ze sklepów posiadacze niezwykłych bransoletek mogli napotkać wozy dla dawców krwi. Wozy rozmieszczono logistycznie w ten sposób, aby potencjalni dawcy mogli oddać krew zaraz po usłyszeniu o problemie.

Akcja nie tylko przyciągnęła zainteresowanie mediów, jak telewizja, prasa czy internet, ale też zwiększyła ilość ofiarowywanej krwi o 335%. W rozgłosie pomogły kampanii znane osobistości ze świata polityki, celebryci i blogerzy.

Agencja Y&R, która stworzyła kampanię, postawiła na oryginalność pomysłu, ale też wykorzystanie ciekawego przekaźnika – bransoletki. Symboliczny sposób przekazu energii ze smartfona do smartfona w obrazowy sposób przemówił do ludzkiej wyobraźni. Pomysł był równocześnie trafiony ze względu na organizatora kampanii – firmę Nar Mobile. Bransoletki były bowiem tak naprawdę gadżetami do smartfonów.

Akcję zorganizowano, żeby pomóc dzieciom w Azerbejdżanie. Kraj ten  jest numerem jeden na świecie w zachorowalności na talasemię, czyli niedokrwistość tarczowato-krwinkową. Dzieci, które cierpią z powodu choroby potrzebują rozległych transfuzji krwi. Talasemia może wpłynąć na upośledzenie rozwoju dziecka, a ciężka odmiana choroby często prowadzi do śmieci na skutek niewydolności serca w wieku 20-30 lat.

Magdalena Trybalska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek