logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  04.09.2012

30 proc. uczniów nie poradziłoby sobie w banku



30 sierpnia br. PZU i Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości ogłosiły wyniki badania na temat wiedzy i postaw ekonomicznych uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Wynika z nich, że ponad 30 proc. uczniów źle ocenia swoją wiedzę finansową i uważa, że nie poradziłoby sobie z najbardziej podstawowymi operacjami jak np. założenie konta w banku.

Młodzież czerpie wiedzę o finansach głównie z mediów masowych (ponad 60 proc. wskazań), oczekuje jednak, że w większym stopniu tej wiedzy będą im dostarczać nauczyciele oraz instytucje organizujące kursy i szkolenia. Ponad 65 proc. badanych uczniów szkół średnich postrzega instytucje finansowe jako godne zaufania. Tylko nieco ponad 40% respondentów poprawnie odpowiedziało, że w nowym systemie dojdzie do zrównania wieku, w którym kobiety i mężczyźni przechodzą na emeryturę. Również tylko połowa ankietowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych wskazała IKE, jako skrót oznaczający konto, na którym można oszczędzać pieniądze na swoją przyszłą emeryturę. Nie wynika to jednak z lekceważącego stosunku młodzieży do tych zagadnień, ponieważ 70 proc. badanych deklaruje, że chciałoby mieć większą wiedzę na ten temat.

Jak pokazują wyniki badania, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych dysponują dość dobrą wiedzą na temat ubezpieczeń komunikacyjnych (OC i AC). Zdecydowana większość (70 proc.) ankietowanych udzieliła poprawnych odpowiedzi na pytania odnoszące się do poszczególnych typów ubezpieczeń. Wysoki odsetek prawidłowych odpowiedzi może wynikać po pierwsze z faktu, że są to bardzo proste i podstawowe ubezpieczenia. Po drugie, uczniowie liceum są w wieku, w którym sami mogą już prowadzić pojazdy i uczęszczają na kursy nauki jazdy. 

Uczniowie wykazali się największymi brakami w wiedzy w kwestii samodzielnego inwestowania. Połowa respondentów mylnie wskazała, że inwestowanie w funduszach inwestycyjnych jest zawsze związane z dużym ryzykiem oraz że do prowadzenia transakcji giełdowych jest wymagane zdanie egzaminu maklerskiego. Brak odpowiedniej wiedzy może zniechęcać do samodzielnego inwestowania na giełdzie, co organizatorzy oceniają jako niekorzystne zarówno w perspektywie mikro- jak i makroekonomicznej.

Badanie zrealizowane na przełomie kwietnia i maja br. we wszystkich województwach przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, objęło ponad 3200 uczniów liceów i techników.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek